Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone4 synkar inte kalender med "Min mac"

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haparanda
  • 2013-03-26 15:43

Efter någon uppdatering jag gjorde synkroniseras inte min Kalender på Macbook:en med Iphonen.

I Itunes kunde jag tidigare välja vilka kalendrar som skulle synkroniseras. Där finns numer inga möjligheter, att bocka för några kalendrar (förutom att jag upplyses om att det synkroniseras trådlöst med Icloud).

Måste jag synka Iphone till Icloud och sedan Icloud till Macbooken (vilket jag inte vill).

Saknas någon inställning i Iphone..?

Osx 10.8.3 med Itunes v11.0.2
Iphone4 med 6.1.3

Om du enbart har kalendrar i Icloud så synkas dessa via Internet och inte direkt mellan telefon och dator.

• Medlem
  • Haparanda
  • 2013-03-26 16:15

Jag har inget av vikt på Icloud utan vill bara trådsynka mellan Iphone och Macbook.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-27 00:01

Då är det väl bara att under Sammanfattning - Säkerhetskopior kryssa i "Säkerhetskopiera automatiskt: Den här datorn".

• Medlem
  • Haparanda
  • 2013-03-27 13:18

Kenjon: Jo, Iphone säkerhetskopierar utan problem. Men kalendrar synkas inte mellan datorn och telefonen.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2013-03-28 09:25
Ursprungligen av pekka:

I Itunes kunde jag tidigare välja vilka kalendrar som skulle synkroniseras. Där finns numer inga möjligheter, att bocka för några kalendrar (förutom att jag upplyses om att det synkroniseras trådlöst med Icloud).

Har du stängt av iCloud-synkningen i Inställningar/iCloud/Kalendrar på iPhonen?

• Medlem
  • Haparanda
  • 2013-03-28 10:35

Tack IngoX. Det var lösningen att synkronisera till Min Mac.

Fick dock mixtra lite innan kalendrarna synkade fullständigt.

• Medlem
  • göteborg
  • 2013-09-30 17:42

hej hur gjorde du för att kalendern skulle synkas med iphonen till data .data till iphone

Kalenderhändelser skapade på iPhonen synkar inte till kalendern på datorn

Jag har iCloud avstängt för allt utom Hitta min iPhone och synkar iPhone-dator (MacBook Air) via USB-sladd. Kalenderhändelser som skapas på datorn synkar helt ok över till telefonen - MEN INTE TVÄRT OM. Någon som vet vad det är för trams Apple håller på med? Vill de "tvinga" folk att använda iCloud?
Alla program och operativsystem är av senaste modell.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-05 12:01
Ursprungligen av joakimflodin:

Jag har iCloud avstängt för allt utom Hitta min iPhone och synkar iPhone-dator (MacBook Air) via USB-sladd. Kalenderhändelser som skapas på datorn synkar helt ok över till telefonen - MEN INTE TVÄRT OM.

Har du flera kalendrar (typ hem, arbete) och har du samma inställd som förvald kalender på både telefon och dator? På telefonen kolla Inställningar > Epost, kontakter, kalendrar > skrolla ner till Förvald kalender.

Jag har samma förval.

Ursprungligen av joakimflodin:

Jag har samma förval.

Har precis samma problem "Varför går det inte längre att synkronisera kalendern fr Iphone till datorn och tvärtom?"

Jag har gått efter tipsen i den här tråden men ingenting fungerade men när jag till sist gick in på Info i Itunes och markerade "Synkronisera kalendrar/alla kalendrar" så fungerade det. Innan dess gick jag även in på kalendern i min Iphone och klickade på "kalender" i menyraden placerad längst ner. Där bockade jag för "Allt från min Mac".

Det här var så meckligt så nu känner jag mig förvirrad. Det är ju bra att nå kalendern via Icloud om jag skulle tappa telefonen och datorn samtidigt (högst otroligt, jag vet). Jag får göra en liten manual till mig själv steg för steg så att jag inte glömmer till nästa gång.

Det verkar helt klart som att Apple försöker styra över mig helt till Icloud. Hur ser jag min kalender i Icloud då? Ser jag både min Iphone och dators uppdateringar i kalendern där?

Senast redigerat 2014-02-06 18:32
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-02-07 21:00

I både datorn och iPhone/iPad väljer du Allt från iCloud, istället för Allt från min Mac.

1
Bevaka tråden