Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte lägga till person i befintlig delad bildström!!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-04 22:08

Vi båda har iPhone 5 med senaste iOS 7 och han får aldrig min inbjudan att ansluta sig när jag skickat en.
Kan det spela roll att bildströmmen är skapad när jag hade iOS 6.1.4?
Testat att starta om båda telefonerna,skickat inbjudan igen,tagit bort inbjudan och skickat igen men ingenting.
Är det så att man inte kan skicka en inbjudan enbart på hans mobilnummer utan jag måste ha hans mail också?

  • Medlem
  • ?
  • 2013-10-05 17:32
Ursprungligen av lappen71:

Vi båda har iPhone 5 med senaste iOS 7 och han får aldrig min inbjudan att ansluta sig när jag skickat en.
Kan det spela roll att bildströmmen är skapad när jag hade iOS 6.1.4?
Testat att starta om båda telefonerna,skickat inbjudan igen,tagit bort inbjudan och skickat igen men ingenting.
Är det så att man inte kan skicka en inbjudan enbart på hans mobilnummer utan jag måste ha hans mail också?

?Bra att du ställde frågan så jag har anledning att prioritera bildströmmen.
Här kommer lite nyvunnen kunskap om bildströmmar:
Jag har skapat min första delade bildström fr iPad4 med iOS7 till olika mottagare.
Inbjudan kom fram till samtliga 3 olika mottagare med olika mailadresser, varav den ena öppnades på en PC, -vilket inte är rätt miljö att visa bildströmmen på.
De 2 som skickades till telefonnr på iPhone4S/5 med iOS7 kom inte fram.
Till samma 4S kom dock mailutskicket fram. Till mailadress gäller It just works!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-05 18:21

Ja det verkar vara så att mail adress är nödvändig

1
Bevaka tråden