Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Röstsamtal med Facetime en doldis i IOS 7

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .

iphone 4 med IOS 7 = segt

Ursprungligen av andas:

Då kvarstår frågan om jag ska uppgradera morsans iphone4 till iOS7 eller inte? Jag vill ju att hon ska kunna använda telefonen fortsättningsvis och det råder delade meningar om huruvida iOS7 är ok på en 4:a

Jag tycker verkligen inte att iPhone 4 är trevlig att använda med IOS 7. Det känns som flera Androider jag testat där det känns som att allt inte hänger med riktigt. 4S kanske fungerar bättre?

Min iPhone 5 måste ju klara IOS 7 steglöst annars blir jag sur. Men jag har sparat min SHSH så jag kan nedgradera när jag vill.

Ursprungligen av Micke Byström:

Jag tycker verkligen inte att iPhone 4 är trevlig att använda med IOS 7. Det känns som flera Androider jag testat där det känns som att allt inte hänger med riktigt. 4S kanske fungerar bättre?

Min iPhone 5 måste ju klara IOS 7 steglöst annars blir jag sur. Men jag har sparat min SHSH så jag kan nedgradera när jag vill.

Flera har rapporterat att iOS 7 är segt på iPhone 4. 4S borde funka bra. Min 5:a fungerar klockrent på iOS 7. Min iPad 3 är däremot som sirap på iOS 7.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-10-11 12:53

Kan inte påstå att jag tycker att min 4S är seg med iOS 7...

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-10-11 12:54
Ursprungligen av Micke Byström:

Jag tycker verkligen inte att iPhone 4 är trevlig att använda med IOS 7. Det känns som flera Androider jag testat där det känns som att allt inte hänger med riktigt. 4S kanske fungerar bättre?

Min iPhone 5 måste ju klara IOS 7 steglöst annars blir jag sur. Men jag har sparat min SHSH så jag kan nedgradera när jag vill.

Jag kan intyga att 4s fungerar bra. Det finns saker som känns långsammare efter uppgraderingen, men det har jag kommit fram till i första hand beror på animationer som tar längre tid, inte på processorn. Har fått rejält sämre batteritid, så jag ska pröva att återställa telefonen. Dessutom fungerar batteriindikatorn uselt (andra har också rapporterat det), från 50-0% går supersnabbt och direkt när telefonen går att starta efter att den dött så visar batteriet >25%. Men den går ju att kalibrera för den som har tid.

Ursprungligen av pmarriott:

Min iPad 3 är däremot som sirap på iOS 7.

Jag tycker nog att det känns väldigt acceptabelt på vår iPad 3 gen. På en iPhone 4 jag kollade kort på fick jag ont i ögonen bara av att scrolla.

Facetime-samtal utan bild känns hett för mig, även om jag betalar fast pris för mina egna samtal & SMS, så gör ju inte alla andra det. Men jag väntar in några uppdateringar för appar som inte är klara för IOS 7 än.

Ursprungligen av Micke Byström:

Jag tycker nog att det känns väldigt acceptabelt på vår iPad 3 gen. På en iPhone 4 jag kollade kort på fick jag ont i ögonen bara av att scrolla.

Facetime-samtal utan bild känns hett för mig, även om jag betalar fast pris för mina egna samtal & SMS, så gör ju inte alla andra det. Men jag väntar in några uppdateringar för appar som inte är klara för IOS 7 än.

Har hittills inte varit med om några appar som inte fungerar under iOS 7. Att de inte uppdaterat gränssnittet är en sak, men fungerar gör de nästan alla.

Fungerar minst lika snabbt som iOS 6 på min 4S. Safari känns ännu kvickare. På iPad 3 är det i vissa lägen liiite segare, men fullt acceptabelt.

Ursprungligen av pmarriott:

Har hittills inte varit med om några appar som inte fungerar under iOS 7. Att de inte uppdaterat gränssnittet är en sak, men fungerar gör de nästan alla.

Du vet att det finns ca 900.000 appar för IOS va? Ingen har koll på alla.

Om en app behöver uppdateras så behöver den. Det gäller inte minst musikappar och andra realtidsappar. Det är många därute som gör på telefonen/iPad det man bara kunde göra på datorer för 10 år sen. Prestandakraven är därefter.

Senast redigerat 2013-10-11 17:30
Ursprungligen av Micke Byström:

Du vet att det finns ca 900.000 appar för IOS va? Ingen har koll på alla.

Om en app behöver uppdateras så behöver den. Det gäller inte minst musikappar och andra realtidsappar. Det är många därute som gör på telefonen/iPad det man bara kunde göra på datorer för 10 år sen. Prestandakraven är därefter.

Då kan man säkert få reda på vilka appar detta är om det är så kritiskt att de inte fungerar under iOS 7. Om man inte behöver någon av dem kan man uppdatera. Troligen finns det info på respektive apps sida i app store om detta isf.

Ursprungligen av pmarriott:

Då kan man säkert få reda på vilka appar detta är om det är så kritiskt att de inte fungerar under iOS 7. Om man inte behöver någon av dem kan man uppdatera. Troligen finns det info på respektive apps sida i app store om detta isf.

Ja, det är precis så det är för mig. Viktiga appar inte uppdaterade än. Det är nog inte alltid det syns direkt i App store, men det finns ju tillverkarnas egna webbplatser och hängivna fans som testar och rapporterar. Normalt kollar jag alltid att de appar jag använder ska fungera med det nya operativet innan jag uppdaterar. På IOS ser jag även till att spara SHSH i tid, så jag kan nedgradera när som helst.

Verkar inte som 4:an utan S funkar att köra FT över 3G. I alla fall inte min. Är det en begränsning i hårdvaran eller knas i uppgraderingen till 7.02 eller kanske rent av en "spärr" från Telenor? Det är ju inte videosamtal jag är ute efter utan bara röstsamtalen. Under "Inställningar/Mobilnät/Använd mobildata för" finns inte FT listat. Någon som har en idé?

Ursprungligen av maguns:

Verkar inte som 4:an utan S funkar att köra FT över 3G. I alla fall inte min. Är det en begränsning i hårdvaran eller knas i uppgraderingen till 7.02 eller kanske rent av en "spärr" från Telenor? Det är ju inte videosamtal jag är ute efter utan bara röstsamtalen. Under "Inställningar/Mobilnät/Använd mobildata för" finns inte FT listat. Någon som har en idé?

Det beror iaf inte på Telenor.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-10-14 10:38
Ursprungligen av maguns:

Verkar inte som 4:an utan S funkar att köra FT över 3G. I alla fall inte min. Är det en begränsning i hårdvaran eller knas i uppgraderingen till 7.02 eller kanske rent av en "spärr" från Telenor? Det är ju inte videosamtal jag är ute efter utan bara röstsamtalen. Under "Inställningar/Mobilnät/Använd mobildata för" finns inte FT listat. Någon som har en idé?

Val av Apple att iPhone 4:s hårdvara inte ska kunna köra Facetime över mobilnätet. Se http://support.apple.com/kb/HT5457 hos Apple för det. Jag vet att den är för iOS 6, men vad jag förstår gäller tabellen även för iOS 7 också.

Ursprungligen av maguns:

Verkar inte som 4:an utan S funkar att köra FT över 3G. I alla fall inte min. Är det en begränsning i hårdvaran eller knas i uppgraderingen till 7.02 eller kanske rent av en "spärr" från Telenor? Det är ju inte videosamtal jag är ute efter utan bara röstsamtalen. Under "Inställningar/Mobilnät/Använd mobildata för" finns inte FT listat. Någon som har en idé?

En begränsning Apple lagt in i iOS, du behöver en 4S för att göra det över 3G.
Går om man kör iOS 6 och jailbreakar och sen använder appar liknande denna, http://intelliborn.com/my3g.html

Bevaka tråden