Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1password 4 för Mac släppt

Tråden skapades och har fått 84 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Mymac4ever:

Jag passade på att köpa uppgraderingen till halva priset idag (versionen man köper direkt från utvecklaren). Jag kan förstås inte installera det än för jag kör fn 10.6.8 men jag hoppas att Mavericks infriar förhoppningarna(om att det inte ser ut som iOS7) o då blir det uppgradering till det.

Mavericks ser inte ut som iOS 7. Tyvärr.

Ursprungligen av pmarriott:

Mavericks ser inte ut som iOS 7. Tyvärr.

Låter bra. Ser fram emot när det kommer

Ursprungligen av Mymac4ever:

Jag passade på att köpa uppgraderingen till halva priset idag (versionen man köper direkt från utvecklaren). Jag kan förstås inte installera det än för jag kör fn 10.6.8 men jag hoppas att Mavericks infriar förhoppningarna(om att det inte ser ut som iOS7) o då blir det uppgradering till det.

Hur kunde du köpa för halva priset? Hittar inte det.

Ursprungligen av Macaddict:

Hur kunde du köpa för halva priset? Hittar inte det.

jag fick mail om det. Prenumererar på deras mail o så har jag köpt programmet direkt från dem tidigare

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-10-12 09:11

Jag planerar att börja med 1password (vilket kommer att kosta en del inledningsskedet inser jag). Vad är fördelen med icloud-sync vs. dropbox-sync? I båda fallen handlar det ju om molnlagring som riskerar att hackas och därmed kan någon annan få tag i informationen.

Jag har tidigare använt Apples fillagringstjänst och när den krashade så försvann allt, att jag hade TM på det hjälpte föga. Fördelen med dropbox, som jag ser det, är att jag aldrig upplevt några problem med det, samt att hela mappen backas upp av min Time Machine, så om något går snett så kan man alltid backa med den.

Till sist, från hemsidan kan man köpa familjelicens för $56, och från appstore kostar den 299:-, ungefär samma pris, men 5 licenser extra. Men ingen iCloud sync. Innebär iCloud sync några speciella fördelar jämfört med DB, är det något ni "väntat" på?

Senast redigerat 2013-10-12 09:54
Ursprungligen av andas:

Jag planerar att börja med 1password (vilket kommer att kosta en del inledningsskedet inser jag. Vad är fördelen med icloud-sync vs. dropbox-sync? I båda fallen handlar det ju om molnlagring som riskerar att hackas och därmed kan någon annan få tag i informationen.

Jag har tidigare använt Apples fillagringstjänst och när den krashade så försvann allt, att jag hade TM på det hjälpte föga. Fördelen med dropbox, som jag ser det, är att jag aldrig upplevt några problem med det, samt att hela mappen backas upp av min Time Machine, så om något går snett så kan man alltid backa med den.

Till sist, från hemsidan kan man köpa familjelicens för $56, och från appstore kostar den 299:-, ungefär samma pris, men 5 licenser extra. Men ingen iCloud sync. Innebär iCloud sync några speciella fördelar jämfört med DB, är det något ni "väntat" på?

DB har en stor fördel jämfört med iCloud: Du får tillgång till 1Password från vilken dator (kopplad till internet) som helst. Det är inte ofta men om telefonen laddat ur sig eller man glömt den är det oslagbart att enkelt klicka fram 1P som dessutom ser ut likadant i sin html-version.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-10-12 16:46
Ursprungligen av pressplayontape:

DB har en stor fördel jämfört med iCloud: Du får tillgång till 1Password från vilken dator (kopplad till internet) som helst. Det är inte ofta men om telefonen laddat ur sig eller man glömt den är det oslagbart att enkelt klicka fram 1P som dessutom ser ut likadant i sin html-version.

Tack för den! Funkar finfint!

Jag kan använda huvudprogrammet men om jag använder safari ext det står (NULL) inget valv. Är det någon som råkat ut för detta eller har en lösning?

Jag har testat med att avinstallera och installera igen både tillägget och även programmet flera gånger utan resultat.
Kan nämna jag har den senaste versionen på 1Password, tillägget, OS X(10.8.5 även på Safari(6.0.5)

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-10-13 17:24
Ursprungligen av madeinswe_91:

Jag kan använda huvudprogrammet men om jag använder safari ext det står (NULL) inget valv. Är det någon som råkat ut för detta eller har en lösning?

Jag har testat med att avinstallera och installera igen både tillägget och även programmet flera gånger utan resultat.
Kan nämna jag har den senaste versionen på 1Password, tillägget, OS X(10.8.5 även på Safari(6.0.5)

Har du provat att starta om datorn emellanåt?
Fungerar det i andra webbläsare? Har du haft 1Password innan? Är det köpt i MAS (Mac App Store)?

Finns en supporttråd om liknande trubbel på agilebits.com.

Ursprungligen av reboot81:

Har du provat att starta om datorn emellanåt?
Fungerar det i andra webbläsare? Har du haft 1Password innan? Är det köpt i MAS (Mac App Store)?

Finns en supporttråd om liknande trubbel på agilebits.com.

Jag har startat om datorn och jag läste den tråden innan jag skrev här. Det hjälpte inte med lösningen som nämndes där. Jag har köpt 1Password via MAS.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2013-10-15 10:18
Ursprungligen av madeinswe_91:

Jag har startat om datorn och jag läste den tråden innan jag skrev här. Det hjälpte inte med lösningen som nämndes där. Jag har köpt 1Password via MAS.

Jag har precis samma problem, ingen hjälp överhuvudtaget från Agilebits. Jag hade 1password 3 förut och avinstallarede enligt instruktioner från Agilebits, installerade 1password 4 och nu kan jag inte logga in. Köpt från MAS och jag har även 1password för iOS 7, där kan kan jag logga in utan problem. Har sync via Dropbox.

MacBook Pro 2,3 GHz Intel Core i7
Mac OS X 10.8.5

Ursprungligen av Peppe:

Jag har precis samma problem, ingen hjälp överhuvudtaget från Agilebits. Jag hade 1password 3 förut och avinstallarede enligt instruktioner från Agilebits, installerade 1password 4 och nu kan jag inte logga in. Köpt från MAS och jag har även 1password för iOS 7, där kan kan jag logga in utan problem. Har sync via Dropbox.

MacBook Pro 2,3 GHz Intel Core i7
Mac OS X 10.8.5

Ett alternativ kan vara att skriva till supporten - har för mig att det finns en länk på deras hemsida. Där kan du få återbetalning/kredit av appen köpt på MAS och tvärt om - och sedan köpa den direkt av dom. Så några som tydligen gjort så. Då får du förmodligen inte iCloud - utan kör backup via Dropbox. men det är ju det du gör redan. Visste inte att man måste avinstallera den gamla först. Har aldrig gjort det med 1 password tidigare. Men står det så - så är det väl normala gången.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2013-10-15 11:31
Ursprungligen av adress@mac:

Ett alternativ kan vara att skriva till supporten - har för mig att det finns en länk på deras hemsida. Där kan du få återbetalning/kredit av appen köpt på MAS och tvärt om - och sedan köpa den direkt av dom. Så några som tydligen gjort så. Då får du förmodligen inte iCloud - utan kör backup via Dropbox. men det är ju det du gör redan. Visste inte att man måste avinstallera den gamla först. Har aldrig gjort det med 1 password tidigare. Men står det så - så är det väl normala gången.

Förlåt mitt misstag det var "browser extensions" som jag avinstallerade. Kontakt med support har jag som sagt inte fått bara automatiska meddelanden om att de är väldigt upptagna :

Citat:

With the recent release of 1Password 4 for Mac, our inboxes are overflowing and my team is working around the clock to keep up with all the excitement.

Nu har jag en hel del lösenord kopplat till 1password så just känns det väldigt dumt att ha betalat för något som inte funkar och jag är inte den enda med det här problemet.

Ursprungligen av Peppe:

Förlåt mitt misstag det var "browser extensions" som jag avinstallerade. Kontakt med support har jag som sagt inte fått bara automatiska meddelanden om att de är väldigt upptagna : Nu har jag en hel del lösenord kopplat till 1password så just känns det väldigt dumt att ha betalat för något som inte funkar och jag är inte den enda med det här problemet.

Jag tycker det är fullt förståeligt att de har högt tryck på sig när de precis släppt en ny version av programmet o kanske du inte är den ende som vänder sig till dem med frågor o supportärenden

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-10-15 12:40

Det kom en uppdatering med buggfixar idag (v 4.0.3), prova den.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2013-10-15 13:14
Ursprungligen av Mija:

Det kom en uppdatering med buggfixar idag (v 4.0.3), prova den.

Tyvärr, ingen lycka med uppdateringen. Men tack ändå.

Ursprungligen av Peppe:

Tyvärr, ingen lycka med uppdateringen. Men tack ändå.

Samma här! Det är ett så sjukt störande problem...jag mailade direkt till dem och fick ingen respons och skrev igen i söndags. Men det kom ju ingen ny version till pluginet för Safari om de släpper en ny version för den så kanske det fixas sig.

Ursprungligen av madeinswe_91:

Samma här! Det är ett så sjukt störande problem...jag mailade direkt till dem och fick ingen respons och skrev igen i söndags. Men det kom ju ingen ny version till pluginet för Safari om de släpper en ny version för den så kanske det fixas sig.

Dom ber i sina svarsmail om extra tid pga trycket efter släppet av nya versionen. Samtidigt säger dom att " skicka inte mailet igen - då hamnar man sist i kön" Dom kommer att svara - det gör dom alltid. Svaret brukar dessutom - om det är många som har problem med en fråga - finnas på deras hemsida. Kolla där.

Ursprungligen av adress@mac:

Dom ber i sina svarsmail om extra tid pga trycket efter släppet av nya versionen. Samtidigt säger dom att " skicka inte mailet igen - då hamnar man sist i kön" Dom kommer att svara - det gör dom alltid. Svaret brukar dessutom - om det är många som har problem med en fråga - finnas på deras hemsida. Kolla där.

Okej det var nytt för mig. Fast nu verkar jag inte vara den första och enda personen som har det här problemet så det borde inte dröja innan en lösning har kommit. Första meddelandet jag skickade var samma dag som version 4 släpptes eller så var det någon dag efter det.

Ursprungligen av madeinswe_91:

Okej det var nytt för mig. Fast nu verkar jag inte vara den första och enda personen som har det här problemet så det borde inte dröja innan en lösning har kommit. Första meddelandet jag skickade var samma dag som version 4 släpptes eller så var det någon dag efter det.

Man får hålla ut - men jobbigt är det - håller med.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2013-10-19 12:06
Ursprungligen av Mymac4ever:

Jag tycker det är fullt förståeligt att de har högt tryck på sig när de precis släppt en ny version av programmet o kanske du inte är den ende som vänder sig till dem med frågor o supportärenden

Så vad tycker du är skälig tid att vänta på svar när ett betalat program inte fungerar? Jag har ännu inte fått ett svar eller hjälp av Agilebits.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2013-10-19 12:10

Jag avinstallerade 1Password 3 och installerade den versionen på nytt, så jag har en fungerande version just nu.

Ursprungligen av Peppe:

Så vad tycker du är skälig tid att vänta på svar när ett betalat program inte fungerar? Jag har ännu inte fått ett svar eller hjälp av Agilebits.

Ett par veckor kanske, beror lite på hur akut det är men om det är riktigt akut o det inte gick att tex gå tillbaks till en tidigare version så skulle jag garanterat vilja ha svar på stubben.

Detta kanske kan vara av intresse: Återbetalning

Ursprungligen av Mymac4ever:

Ett par veckor kanske, beror lite på hur akut det är men om det är riktigt akut o det inte gick att tex gå tillbaks till en tidigare version så skulle jag garanterat vilja ha svar på stubben.

Detta kanske kan vara av intresse: Återbetalning

Det finns ju fruktansvärt mycket information på deras hemsida om problem och lösningar/svar. Var det inget av detta som liknade ditt problem alls ? Det är ju helt klart den snabbaste vägen att gå i dagsläget. Själv hitta jag svar på två frågor där.Sedan hörde dom ändå av sig..

  • Medlem
  • Sverige
  • 2013-10-22 13:32

Har nu fått svar från Agilebits och vi försöker reda ut problemet men hittills ingen lycka med det heller, uppdaterar med mera information med hur det går.

Glad nyhet för er som gillar mjukvara på svenska: Från och med version 4.0.7 (inte släppt ännu) kommer 1Password att vara översatt till svenska.

Ursprungligen av Adrian B:

Glad nyhet för er som gillar mjukvara på svenska: Från och med version 4.0.7 (inte släppt ännu) kommer 1Password att vara översatt till svenska.

Ingen nackdel i alla fall.

Ursprungligen av adress@mac:

Ingen nackdel i alla fall.

Näe precis. Även om många av oss här säkert växlar mellan svenska och engelska program utan att tänka på det är rätt språk en viktig bit för att nå ut till fler "vanliga" användare, det är jag rätt säker på. Och tillhör man de som avskyr svenska någonstans i sin dator kör man förmodligen (förhoppningsvis!) OS X med engelska som språk, så ingen skada skedd där.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-03 11:08

Svenska även på iOS?

Ursprungligen av kenjon:

Svenska även på iOS?

Det vågar jag inte svara på, jag har bara tillgång till betaversionerna för Mac. Men om de lagt tid och pengar svensk översättning för OS X skulle jag anta att de även kommer att översätta iOS-versionen.

Bevaka tråden