Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bäst torrent-program till os x?

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-17 20:41
Ursprungligen av madeinswe_91:

Det som jag lärt mig är isf att det skulle spara serverkraft och inte överbelasta för leverantörerna men varför inte utveckla någon sådan teknik för Safari eller Firefox och alla dess läsarna?

Just det för mig jag läste det nånstans att det används via peer to peer.

Det finns plugin att installera till flera webbläsare så att integrera från början är onödigt.
Onödigt eftersom det finns personer som inte behöver funktionen.

Ursprungligen av lappen71:

Det finns plugin att installera till flera webbläsare så att integrera från början är onödigt.
Onödigt eftersom det finns personer som inte behöver funktionen.

Då tillhör jag dem. Men då är det ju bara att inte använda funktionen?

Tack allihopa för era länkar och information

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-17 21:44
Ursprungligen av madeinswe_91:

Då tillhör jag dem. Men då är det ju bara att inte använda funktionen?

Tack allihopa för era länkar och information

Hellre en webbläsare som är ren från funktioner från början och istället själv lägga till funktioner med plugins.
Än att det ska komma bloated med funktioner som alla fall inte använder.

Ursprungligen av keptang:

Korrekt. Men det lutar åt att det är just BitTorrent-teknik som används, skaparen av uTorrent är en av ingenjörerna numera hos Spotify.
Intressant iaf tycker jag.

Jo, det är intressant. Men jag tror inte det är BitTorrent-teknik specifikt utan något mer utvecklat. Många fler har arbetat med Peer2Peer-tekniker för streaming, bl a Microsoft. Det finns säkert aspekter som är lika mellan olika teknologier, men det gör de inte till samma sak.

En skillnad här är att torrent-teknik inte nödvändigtvis är optimerad för realtid och streaming, som är det som Spotify m fl sysslar med, kräver realtidsoptimerade lösningar.

http://www.bittorrent.org/beps/bep_0000.html

Bevaka tråden