- adress@mac
- Medlem ●
- Segeltorp
Precis nu står det på Macotekets Facebook sida att Mavericks kommer att vara gratis att ta hem.
Låter för bra för att vara sant - men tydligen.
Någon som vet säkert ?
Megaton!
Precis nu står det på Macotekets Facebook sida att Mavericks kommer att vara gratis att ta hem.
Någon som vet säkert ?
Ja, det sade de på livestreamen för ett tag sen, och diskuteras redan i den tråden.
Ja, det sade de på livestreamen för ett tag sen, och diskuteras redan i den tråden.
Tack då stämmer det. Kan inte se livestreamen idag - tyvärr .
Någon som vet säkert ?
De flesta OS är gratis. OS X och Windows var/är undantagen.
Har någon lyckats ladda hem och installerat?
Några inkompatibilitetsproblem?
Jag bekymrar mig lite över att Handelsbankens internetbank ska strula...
Japp
Nej
Har dock inte Handelsbanken.
Blev precis klar med uppdateringen på min MacBook Air (mid 2012) utan problem. Subjektivt känns det som att det "flyter" på mycket bättre och det känns definitivt som att det svarar på touchpadgester mycket snabbare. Batteritiden uppskattas till 5:26 enligt OS X med ganska låg ljusstyrka och endast Safari igång. Nu gick det upp till 5:36, så jag misstänker att det kommer kalibrera sig de närmsta dagarna.
Att det skulle ta sån tid?
Jag har försökt ladda hem den i ungefär 2 timmar nu, men nedladdningen avbryts hela tiden efter några minuter. Nu ger jag upp för tillfället, får försöka i morgon igen.
Jag trodde man skulle kunna generera lösenord med nya keychain men det är inget jag fått kläm på hur man gör!!
Jodå, det funkar...
Lustigt! Får en varning när datorn startar upp efter installationen att Xtrafinder inte är kompatibel och har inaktiverats (något i den stilen). Ändå är programmet igång. Konstigt.
Konstigt det fick inte jag men jag avinstallerade det ändå ??
Jag tänkte lägga över det på ett usbminne och undrar om det är säkert att använda den här?
http://liondiskmaker.com/?p=200
Står att en update kommer men det borde gå med den här?