- Erik.dv
- Medlem ●
- Stockholm
64GB RAM var lite "meh" på MacPro. Förvisso är det få som vill ha mer men ändå... Hade trott 128GB definitivt.
1TB SSD låter okej men också hyfsat begränsat.
Thunderbolt 2 Bonding låter grymt spännande. Tell me more!
Vem kan få för mycket RAM? Inte jag iaf.
64 är lite lite med tanke på att det var möjligt på förra generationen.
Men 12GB VRAM är ju rätt fantastiskt
Vem kan få för mycket RAM? Inte jag iaf.
64 är lite lite med tanke på att det var möjligt på förra generationen.
Men 12GB VRAM är ju rätt fantastiskt
Ja, det känns lite obalanserat. 64GB RAM räcker förvisso en bra mängd, men jag ser en MacPro ska hålla 3-5 år.
12GB VRAM är helt crazy.
iPad Air var kul att se! Blir en bra uppgradering
iPad Air - aka iPad 5, tunnare ram (43%), smalare (20%), lättare (40% - den lättaste paddan i dess klass). A7 + M7, 2X CPU och GPU, snabbare WiFi med MIMO (2X snabbare), bättre LTE-stöd, 5 MPix kamera, dual micar, 10h batteri. Samma pris som 4th gen.
Är det inte dags för en ny cinema display? De kanske kommer med en smyguppdatering snart, man kan alltid hoppas.
En bra pressvisning tycker jag, med många trevliga uppdateringar och nyheter
Håller med. Och inte en enda glitch eller avbrott under hela visningen. Imponerande med tanke på hur många som de måste ha pumpat ut den till.
En sak som är aningen märklig med MacPro:n är också att man måste köpa en maskin med 2st GPU:er. Eventuellt, på sikt, kommer även program som Protools och Logic kanske nyttja dessa men idag?
Men men…
Sa han inte att iaf Final Cut och Aperture uppdaterats för att dra nytta av Mac Pro?
Sa han inte att iaf Final Cut och Aperture uppdaterats för att dra nytta av Mac Pro?
Precis, men det är två bildbehandlingsprogram. Protools och Logic är ljudredigeringsprogram.
MacPro:n är väldigt vanlig bland musiker. De tog även upp en musiken som ett exempel. Man betalar alltså ganska mycket för en massa kraft man inte kan nyttja, potentiellt.
Aperture ska bli mycket intressant att se vad Apple gjort med, men man släppte ju inget nytt där ännu…