Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mavericks - Flera skärmar - AirPlayskärm - Apple TV

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har två likvärdiga frågor:
Har väntat länge på Mavericks då jag såg att det går att ha fullskärm på skärmarna man har. Jag har 2 stycken 24" Apple Led Cinema och det går att få helskärm precis som det är sagt. Dock inte med Logic Pro där man har flera olika fönster. Det går att köra helskärm i Logic men om man ex öppnar ett till fönster, typ mixern och lägger den i den andra skärmen så går den inte att köra helskärm.
Kan tyckas lite si så där va? Förmodligen är det väl för att Logic är ETT program. Det går ju exempelvis att köra Logic i helskärm i vänster och Safari i helskärm i den högra.

Fråga två.
Det ska ju kunna gå att skicka ett fönster till Apple-TV. Jag är helt borta där. Jag ser ingen Airplay uppe i den gråa listen. Och går jag in i Systeminställningar och Bildskärmar så finns det inget där att ställa in alls.
I mission Control så finns det en del inställningar. Jag har ju stängt av allt där fr jag tycker att mission control beter sig konstigt.
Nån som har koll på hur det ska vara inställt så att jag kan köra tredje skärmen på Apple-TV?

http://www.apple.com/se/osx/#multiple-display...
Klicka på AirPlay-fliken!

#mavericks

Senast redigerat 2013-10-23 23:49

Inte alla datorer klarar att skicka bilden med Airplay. Det underlättar om du berättar vilken dator det gäller.

Aha?!
Mac Pro (revision 5.1) 2010
12-core, 2.93Ghz, 12 GB ram.
OSX Mavericks.

Kanske den är för gammal?

Ja tyvärr, den modellen stöder ej bild via AirPlay

Senast redigerat 2013-10-24 16:01

AJ då :/
Tack för ditt svar!
Aja, bara gilla läget!
Jag använder min Mac Pro till att mixa musik på så den ska vara mer som en studiodator. Men det har växt fram mer och mer att den blir allt-i-allo-dator.
Jag ska ändå köpa mig en Macbook Pro innan året är slut och den får då bli mer "allt-i-allo-dator" och då lär jag ju få med vad allt Mavericks levererar.

1
Bevaka tråden