Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMessage "Ämnesrad"

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-25 14:45

Hej,

Jag hittade en funktion jag inte visste fanns i min iPhone men hittar ingen nytta / användning utav det.
Skulle någon med kunskap om detta förklara hur jag ska använda funktionen på ett vettigt vis!

I inställningar för meddelande så kan man välja att "Visa ämnesfält" (Inställningar -> Meddelande -> Visa ämnsefält"
När man sen är inne och ska skriva ett meddelande så finns det utöver fältet "Meddelande" en rad ovanför som heter "Ämne".

Önskan här vore att om man har denna funktion aktiverad så visas endast ämnesfältet när man får ett nytt meddelande och när man öppnar meddelandet så ser man hela meddelandet ink. ämnet.
Detta har jag inte fått att fungera på detta vis så frågan är, vad är nyttan med denna funktion??

Se gärna bifogade bilder!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-25 14:47

Jag skriver hälsningsfrasen i ämnesfältet.

Ska också påpekas att funktionen inte är ny, kom med MMS i iPhone OS 3.0, innan det ens kallades iOS.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-25 14:53

Som Capeman säger!
Men ny för mig!

Ursprungligen av berka86:

Som Capeman säger!
Men ny för mig!

Oavsett ny eller ej är frågan: När behöver man använda rubrikraden? När jag försökt köpa bussbiljett togs inte koden mot när jag skrev den som rubrik. Vad händer om man hoppar över den? Vad är skillnaden när man skickar mellan iPhones eller till annan mobil?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-10-25 15:55
Ursprungligen av lappen71:

Jag skriver hälsningsfrasen i ämnesfältet.

Om jag har förstått det rätt så kommer ditt SMS nu att ha blivit ett MMS - trots att du inte har med något media i meddelandet. Och det tror jag inte var det som du tänkte dig. MMS kan väl hos operatörerna kosta mer än SMS...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-25 16:05
Ursprungligen av frazze:

Om jag har förstått det rätt så kommer ditt SMS nu att ha blivit ett MMS - trots att du inte har med något media i meddelandet. Och det tror jag inte var det som du tänkte dig. MMS kan väl hos operatörerna kosta mer än SMS...

Jag har forskat vidare i detta och det verkar som att trots luddig info detta är precis vad ämnesraden gör! Dock är det ännu inte 100%

Ursprungligen av berka86:

Jag har forskat vidare i detta och det verkar som att trots luddig info detta är precis vad ämnesraden gör! Dock är det ännu inte 100%

Det var som f-n!
Hur ska man veta detta?
Har undrat över att det står MMS!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-25 16:46
Ursprungligen av frazze:

Om jag har förstått det rätt så kommer ditt SMS nu att ha blivit ett MMS - trots att du inte har med något media i meddelandet. Och det tror jag inte var det som du tänkte dig. MMS kan väl hos operatörerna kosta mer än SMS...

Nej eftersom det skickas med IMessage kostar det inget extra.

Ursprungligen av lappen71:

Nej eftersom det skickas med IMessage kostar det inget extra.

Om man skickar till en iOS-enhet med iMessage ja. Står det MMS så lär det inte vara fallet och kosta skjortan.

1
Bevaka tråden