Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Beräknad tid hem" syns ej längre i iOS 7

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2013-10-16 14:45
Ursprungligen av keptang:

@kievY, det är ingen ikon för enbart GPS, utan för platstjänster.

ja jo, men det är igång typ 90% av tiden när jag kollar telefonen och då kan den ändå ligga hemma utan att appar är igång. Har dock inte fått den att visa tid hem eller sånt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-16 15:09
Ursprungligen av kievY:

ja jo, men det är igång typ 90% av tiden när jag kollar telefonen

Det är inte så att du har en platsbaserad påminnelse aktiv? Då visas en konturerad pil så länge det geografiska stängslet är aktivt, alltså tills du markerar påminnelsen som klar. Den konturerade pilen växlar ibland till en ifylld när andra platstjänster körs.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2013-10-16 15:48
Ursprungligen av IngoX:

Det är inte så att du har en platsbaserad påminnelse aktiv? Då visas en konturerad pil så länge det geografiska stängslet är aktivt, alltså tills du markerar påminnelsen som klar. Den konturerade pilen växlar ibland till en ifylld när andra platstjänster körs.

Nej, inga påminelser aktiva. Platstjänster är på, bakgrundsuppdatering samt vanliga platser är på i systemtjänster. Inte ändrat något sen jag installerat iOS 7 men ändå visas det inte. Vet att om jag går in i appen google så får jag fram väder, antal km och tid till jobbet etc.

Jag har inte fått fram detta på än på min nya 5s som jag fick idag. Antar att luren behöver känna efter lite.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2013-10-27 02:44
Ursprungligen av kievY:

Nej, inga påminelser aktiva. Platstjänster är på, bakgrundsuppdatering samt vanliga platser är på i systemtjänster. Inte ändrat något sen jag installerat iOS 7 men ändå visas det inte. Vet att om jag går in i appen google så får jag fram väder, antal km och tid till jobbet etc.

Efter att jag skrivit in hem adress och jobb adress igår märkte jag idag påväg hem att den visade hur långt hem det skulle ta.

Ursprungligen av kievY:

Efter att jag skrivit in hem adress och jobb adress igår märkte jag idag påväg hem att den visade hur långt hem det skulle ta.

Var skrev du in det? Under dig själv i kontakter?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2013-10-27 11:05
Ursprungligen av sickan_25:

Var skrev du in det? Under dig själv i kontakter?

Precis, la till adress under mig själv. Men hur telefonen vet att jag är jag vet jag inte.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-27 11:08
Ursprungligen av kievY:

Precis, la till adress under mig själv. Men hur telefonen vet att jag är jag vet jag inte.

Den har inbyggd GPS så det är inte så konstigt och tjänsten heter Platstjänster i iOS

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2013-10-27 11:57
Ursprungligen av lappen71:

Den har inbyggd GPS så det är inte så konstigt och tjänsten heter Platstjänster i iOS

Ja ju men jag menar att efter lagt till adresser vet den vart jag bor.. jag har en kompis som bor en gata nedanför mig där jag ofta befinner mig så på något sätt har den avgjort att detta är exakt jag och mitt hem. Men kul att man fick det att fungera i alla fall.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-27 12:00
Ursprungligen av kievY:

Ja ju men jag menar att efter lagt till adresser vet den vart jag bor.. jag har en kompis som bor en gata nedanför mig där jag ofta befinner mig så på något sätt har den avgjort att detta är exakt jag och mitt hem. Men kul att man fick det att fungera i alla fall.

Om din adress är inskriven under din kontakt är det denna adress som IOS7 ser som din hemadress.
Har du ett telefonnummer som är angivet som jobb så letar iOS upp adressen automatiskt.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2013-10-27 12:11
Ursprungligen av lappen71:

Om din adress är inskriven under din kontakt är det denna adress som IOS7 ser som din hemadress.
Har du ett telefonnummer som är angivet som jobb så letar iOS upp adressen automatiskt.

Jag skrev ju in mig själv i kontaktlistan, med adress till hem och jobb. Men man väljer ju inte i iOS vem är vem vad jag vet. Finns ju inget som heter använd "xxx som huvudperson", det är just den delen jag inte förstår. Har ju adresser till alla andra kontakter som har hämtats av Truecaller.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-10-27 12:42

Efter mitt namn står det "jag". Så visst kan man ange vem "jag" är. Om jag har gjort det i telefonen eller datorn kommer jag inte ihåg.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2013-10-27 13:05
Ursprungligen av kenjon:

Efter mitt namn står det "jag". Så visst kan man ange vem "jag" är. Om jag har gjort det i telefonen eller datorn kommer jag inte ihåg.

Hm, har inte sett den funktionen det jag menar. Får kolla på det för att se men det fungerar iallafall.

Ursprungligen av kievY:

Hm, har inte sett den funktionen det jag menar. Får kolla på det för att se men det fungerar iallafall.

Har funnits i iOS sen Siri kom till (2010), fråga Siri vem du är så får du välja dig ur kontakter.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2013-10-27 13:36
Ursprungligen av keptang:

Har funnits i iOS sen Siri kom till (2010), fråga Siri vem du är så får du välja dig ur kontakter.

Jaha! Nu ser jag, tydligen hade jag sagt till Siri vem jag var fast jag inte använder henne än i början för att leka lite och skryta. Då är jag med!

Bevaka tråden