Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Riktiga Vykort från Posten - ingen in-app-purchase?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-10-28 09:16

Hej,
Jag tänkte använda mig av Postens app "riktiga vykort" nu när Apple har slutat med Cards. Jag blev ganska förvånad då jag istället för att betala via iTunes blev tvungen att fylla i mina kreditkortsuppgifter.

Har Apple tagit bort kravet att alla betalningar via appar ska gå via iTunes? Eller har jag missförstått något?

Senast redigerat 2013-10-28 10:25
Ursprungligen av pijon:

Hej,
Jag tänkte använda mig av Postens app "riktiga vykort" nu när Apple har slutat med Cards. Jag blev ganska förvånad då jag istället för att betala via iTunes blev tvungen att fylla i mina kreditkortsuppgifter.

Har Apple tagit bort kravet att alla betalningar via appar ska gå via iTunes? Eller har jag missförstått något?

Så här har det fungerat med Postens Vykort hela tiden. Hur det är med krav på betalning via iTunes har jag ingen aning om.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-10-28 15:32
Ursprungligen av pmarriott:

Så här har det fungerat med Postens Vykort hela tiden. Hur det är med krav på betalning via iTunes har jag ingen aning om.

Jo jag har en viss förnimmelse att Apple vill ha 30% på allt som säljs i app-storen. Men det kanske endast gällde saker som Apple säljer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-28 16:28

Jag har för mig att man inte får sälja fysiska varor med in-app purchase, i alla fall var det så när jag funderade på att bygga en vykorts-app. Ja Apple tar 30%, men man behöver inte tänka på kreditkortsavtal och liknande.

1
Bevaka tråden