Nu är det 4-5 år sedan jag konverterade helt till Apple-produkter. Hushållet består egentligen bara av dessa tingestar och initialt efter att ha lagt ut en liknande förmögenhet på produkter från Xtreamer, dlink, SonyEricsson tycker jag verkligen deras slogan 'it just works' stämde oerhört bra. Allt integrerades sömlöst och supporten hemma var verkligen på en mininivå, jämfört med tidigare.
Dock, och här kommer min fråga - är jag ensam om att tycka att Apples satsning på tjänster, tänk Maps iCloud content etc, gått lite över styr och utvecklats till någonting som inte riktigt hänger ihop och kräver sin man och engagemang för att fungera?
Ekosystem hit och ekosystem dit, visst jag kan relatera till att upplevelsen blir f-n så mycket större när allt fungerar, om det nu bara ville fungera... något är det som gör att den där totalupplevelsen från tidigare inte riktigt vill infinna sig
Exempel you ask? AppleTV som förlorar kontakt med iTunes biblioteket, iMessage som buggar, AirPlay, iCloud som dyker, dålig QA på OS-uppdateringar, FaceTime som måste återaktiveras helt utan anledning. Ja det kanske är småsaker men sådant jag ville slippa genom att kliva in i ett ekosystem med enhetlig hw från samma leverantör.