Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad Air vs iPad mini retina

Tråden skapades och har fått 328 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-11-01 06:05

Nu är det nog på g. "we'll be back"

Kl 08 skulle jag tro det fungerar. Apple Store på nätet är nere nu.

Ursprungligen av Capeman:

Kl 08 skulle jag tro det fungerar. Apple Store på nätet är nere nu.

någonting är definitivt på gång.

• Medlem
  • 2013-11-01 07:52

Dags för mig att gå och plocka upp min bokade Air nu tror jag. Tycker själv allt blir för litet på en vanlig Mini så jag får anstränga ögonen vid helt utzoomad surfning i porträttläge så det blir en Air.

Yes, nu kan man börja beställa på nät...

Köpa och hämta i Apple Store. Hur göra?

• Medlem
  • Orust
  • 2013-11-01 08:07

Nu var det beställt en iPad Air

Ursprungligen av hforsling:

Köpa och hämta i Apple Store. Hur göra?

Det verkar inte gå, det alternativet finns inte med.

Ursprungligen av keptang:

Beror självklart på synen, att generalisera på det sättet blir bara fel.

Har kört med mini sen den släpptes, frugan har en vanlig iPad, jag har inga problem att använda någon av dessa.
Min fru tycker däremot att mini är alldeles för liten och svår att se text på.

Vet inte vad du menar med generalisera. Tyckte jag förklarade ganska väl vad som händer i detta ganska enkla fall. Är det något sakfel - får du gärna återkomma. Efter att ha jobbat som optiker i 30 år - tror jag mig kunna förstå ögats mekanismer ganska väl - både funktionsmässigt och ergonomiskt. Ha en trevlig helg.

Ursprungligen av Capeman:

Det verkar inte gå, det alternativet finns inte med.

Får åka till Emporia vid 10 då. Hoppas dem har några Air kvar då...haha

Jag och @capeman köpte varsin på Emporia före 9 idag.
För min del blev det en grå 128 GB med 4G.

Varför bilden är på sidan vet jag inte.

• Medlem
  • Orust
  • 2013-11-01 10:18

Frugan var på Elgiganten i Uddevalla och köpte en iPad Air till mej nu, var ingen kö alls.
Ska se om det går att avbeställa mitt köp Apple store nu

Senast redigerat 2013-11-01 12:29

Jag köade för första gången för en Apple-produkt. Dök upp 08.58 utanför butiken. Förväntade mig kaffe och en nummerlapp men satte mig lugnt ner (ensam och först i kön). 09.05 var en 32GB space grey 4G min.

Inte ens kul hur mycket lättare den är...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-01 10:38

Pratade med Macforum i göteborg i morse, alla 32 gb som de fick in igår var förbokade. Dock skulle de få en laddning till efter lunch så jag skulle dyka in då :). Tydligen skulle de inte få några 64 gb eller 128 gb förrän nästa vecka.

Mediamarkt Lund har iaf inga hemma än. Det stod en lapp att de förväntar sig en leverans runt lunch.

Köade utanför butiken på Emporia. Blev en Air pga den större skärmen. 16gb wifi vit/silver. Tänkte först vänta på mini retinan men behöver inte portabiliteten

• Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-01 11:45
Ursprungligen av hforsling:

Köade utanför butiken på Emporia. Blev en Air pga den större skärmen. 16gb wifi vit/silver. Tänkte först vänta på mini retinan men behöver inte portabiliteten

Anser du inte att Air är portabel?! Undrar var du lägger ribban då. MBP och MBA måste vara rena stationära betongklumpar för dig då

• Medlem
  • Växjö
  • 2013-11-01 13:11

Pillade på en Air idag, och måste säga de är helt klart trevliga nu när vikten gått ner så pass mycket.

• Medlem
  • 2013-11-01 13:33

@pmarriott: vem är vem av er? Kul att se lite ansikten bakom forumets medlemmar.

När släpps nya Mini? Jag avvaktar, mor min ska hämta en Air 32GB wi-fi imorgon. Blir ett rätt stort hopp från hennes gamla iPad 1 som hon har idag.

Ursprungligen av Dalle:

@pmarriott: vem är vem av er? Kul att se lite ansikten bakom forumets medlemmar.

När släpps nya Mini? Jag avvaktar, mor min ska hämta en Air 32GB wi-fi imorgon. Blir ett rätt stort hopp från hennes gamla iPad 1 som hon har idag.

Det är jag som har glasögon.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-01 15:57

Här blev det en space gray 32GB 4G Air. Klivet från iPad2 med iOS7 blir som att steppa upp från iPad1 med iOS5. Säkerligen

• Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-01 16:32

Skriver mitt första inlägg på en iPad Air wi-fi 32 gb silver :). Rätt stor viktskillnad mot polarens iPad 4

• Medlem
  • Orust
  • 2013-11-01 17:39

Nu ska jag njuta av en kall Mariestad och packa upp min iPad Air. Skål och trevlig helg på er

Ja, nu känns det verkligen som en vettig uppdatering från iPad 2. Så mycket snabbare den är.
Nu ska min fru få min gamla iPad 2, känner mej nästan taskig

Senast redigerat 2013-11-01 18:52
Ursprungligen av Mazak:

Nu ska jag njuta av en kall Mariestad och packa upp min iPad Air. Skål och trevlig helg på er

Ja, nu känns det verkligen som en vettig uppdatering från iPad 2. Så mycket snabbare den är.
Nu ska min fru få min gamla iPad 2, känner mej nästan taskig

Jag kan tycka att den nya iPaden kan förtjäna lite bättre dricka.
Hembryggd oatmeal stout här:)

Ursprungligen av grenhall:

Mediamarkt Lund har iaf inga hemma än. Det stod en lapp att de förväntar sig en leverans runt lunch.

Konstigt. I Stockholm / Kurvan fanns / finns hur många som helst . Från 4300:- och uppåt.

• Medlem
  • International user
  • 2013-11-01 21:31

Air Vit/Silver 32GB WiFi inköpt, köpte endast pga. jag tycker den gamla iPad är för tung att hålla längre stunder. Får se om denna blir bekvämare, annars byter jag in den mot en Mini Retina.

Ungefär 50/50 i tråden mellan att välja vit eller svart ram.

Ursprungligen av MacMarkus:

Ungefär 50/50 i tråden mellan att välja vit eller svart ram.

Vit ser bättre ut i många iOS-appar. Men samtidigt vill jag gärna att skärmbilden ramas in av en svart tunn remsa när jag ser på video eller fotografi.

Så jag har ingen aning om vad jag ska välja...

Svårt att ge råd till andra. Går ju mycket i smak. Har såvitt använt iPad med svart ram. Har nu haft en iPad mini med vit ram under 1 års tid. Tycker liksom att det vita öppnar upp bilden på något sätt. Att det inte "känns" så tungt att se på skärmen i jämförelse med svart ram. Subtilt känsla men ändå.

Ni som har haft iPad Air nu ett par timmar åtminstonde. Hur är det med värmen när ni håller i den?

Bevaka tråden