- dhanjel
- Medlem ●
- Växjö
Beror självklart på synen, att generalisera på det sättet blir bara fel.
Har kört med mini sen den släpptes, frugan har en vanlig iPad, jag har inga problem att använda någon av dessa.
Min fru tycker däremot att mini är alldeles för liten och svår att se text på.
Vet inte vad du menar med generalisera. Tyckte jag förklarade ganska väl vad som händer i detta ganska enkla fall. Är det något sakfel - får du gärna återkomma. Efter att ha jobbat som optiker i 30 år - tror jag mig kunna förstå ögats mekanismer ganska väl - både funktionsmässigt och ergonomiskt. Ha en trevlig helg.
Jag köade för första gången för en Apple-produkt. Dök upp 08.58 utanför butiken. Förväntade mig kaffe och en nummerlapp men satte mig lugnt ner (ensam och först i kön). 09.05 var en 32GB space grey 4G min.
Inte ens kul hur mycket lättare den är...
Pratade med Macforum i göteborg i morse, alla 32 gb som de fick in igår var förbokade. Dock skulle de få en laddning till efter lunch så jag skulle dyka in då :). Tydligen skulle de inte få några 64 gb eller 128 gb förrän nästa vecka.
Köade utanför butiken på Emporia. Blev en Air pga den större skärmen. 16gb wifi vit/silver. Tänkte först vänta på mini retinan men behöver inte portabiliteten
Anser du inte att Air är portabel?! Undrar var du lägger ribban då. MBP och MBA måste vara rena stationära betongklumpar för dig då
@pmarriott: vem är vem av er? Kul att se lite ansikten bakom forumets medlemmar.
När släpps nya Mini? Jag avvaktar, mor min ska hämta en Air 32GB wi-fi imorgon. Blir ett rätt stort hopp från hennes gamla iPad 1 som hon har idag.
Det är jag som har glasögon.
Nu ska jag njuta av en kall Mariestad och packa upp min iPad Air. Skål och trevlig helg på er
Ja, nu känns det verkligen som en vettig uppdatering från iPad 2. Så mycket snabbare den är.
Nu ska min fru få min gamla iPad 2, känner mej nästan taskig
Nu ska jag njuta av en kall Mariestad och packa upp min iPad Air. Skål och trevlig helg på er
Ja, nu känns det verkligen som en vettig uppdatering från iPad 2. Så mycket snabbare den är.
Nu ska min fru få min gamla iPad 2, känner mej nästan taskig
Jag kan tycka att den nya iPaden kan förtjäna lite bättre dricka.
Hembryggd oatmeal stout här:)
Mediamarkt Lund har iaf inga hemma än. Det stod en lapp att de förväntar sig en leverans runt lunch.
Konstigt. I Stockholm / Kurvan fanns / finns hur många som helst . Från 4300:- och uppåt.
Ungefär 50/50 i tråden mellan att välja vit eller svart ram.
Vit ser bättre ut i många iOS-appar. Men samtidigt vill jag gärna att skärmbilden ramas in av en svart tunn remsa när jag ser på video eller fotografi.
Så jag har ingen aning om vad jag ska välja...
Svårt att ge råd till andra. Går ju mycket i smak. Har såvitt använt iPad med svart ram. Har nu haft en iPad mini med vit ram under 1 års tid. Tycker liksom att det vita öppnar upp bilden på något sätt. Att det inte "känns" så tungt att se på skärmen i jämförelse med svart ram. Subtilt känsla men ändå.