Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Svenska mobiloperatören Telenor blir tvåa i landet med att officiellt stödja LTE för Iphone och Ipad. Sedan tidigare har Tele2 öppnat upp 1 800 MHz-nätet med täckning i centrala delarna av Stockholm, Göteborg och Malmö.
Svenska mobiloperatören Telenor blir tvåa i landet med att officiellt stödja LTE för Iphone och Ipad. Sedan tidigare har Tele2 öppnat upp 1 800 MHz-nätet med täckning i centrala delarna av Stockholm, Göteborg och Malmö.
Hehe, håller med dig. Men vad kan vi göra annat än att hålla tummarna för att Apple kan få in fler frekvensband till nästa modell? Verkar ju inte så troligt att någon kommer bygga ut 1800 i Sverige utöver där det finns nu. Tele2 har väl sagt något om att de tänkt använda nätet bara för avlastning där det behövs om jag inte helt missminner mig.
Kan tillägga att det enbart fungerar med iOS 6 än så länge. Telenor uppdaterade operatörinställningen 14.0 till 14.1 och aktiverade LTE. Med iOS 7 har man Telenor 14.5 som ej har LTE aktiverat.
En nackdel sedan Telenor uppgraderade sina opertörinställningar är att man inte längre kan stänga av 3G. Ett mindre helsike för mig som jobbar i en plåtbunker om dagarna där 3G täckning knappt existerar och batteriet går från fullt till tomt innan lunch...
– Det finns runt 100 operatörer i Europa, att jämför med fyra stycken i USA. Det är inte hållbart om vi ska ha en enskild marknad och investering. Europa har just nu mindre 4G mobilt bredband än vad Afrika har, säger den anonyma källan till tidningen.
En nackdel sedan Telenor uppgraderade sina opertörinställningar är att man inte längre kan stänga av 3G. Ett mindre helsike för mig som jobbar i en plåtbunker om dagarna där 3G täckning knappt existerar och batteriet går från fullt till tomt innan lunch...