Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipad och Iphone till stranden med skal från Lifeproof

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lifeproof gör tåliga skal för Iphone och Ipad som är helt vattentäta. 99mac testar att blötlägga Fre för Iphone 5 och det speciella Nüüd för Ipad som lämnar öppet för skärmen.

Läs hela artikeln här

Bra robusta grejer! Bra test.

En liten filmsnutt hade varit skoj att se.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-08-31 13:50

Lunatik Taktik Extreme är likn fodral för iPhone 4 och 5!

Huruvida de är lika vattentäta har jag inte satt mig in i, dock finns hållare för cykel:
https://www.lunatik.com

  • Medlem
  • ?
  • 2013-08-31 18:45

?Med orange LifeJacket som finns till både iPhone och iPad se ser de ut som en gammal stötsäker multimeter från FLUKE. Det får nog bli lite nüüd prylar till nästa båtsommar. Tack Adrian, –för en fin artikel.

Ursprungligen av SweSG:

En liten filmsnutt hade varit skoj att se.

Jag har funderat på det, gäller att få in det i arbetsflödet utan att det tar alltför mycket tid, jag är rätt bra på att lägga för mycket tid på bilder och så redan Men visst, lite enkel "hands-on"-video vore helt klart trevligt att ha med.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag har funderat på det, gäller att få in det i arbetsflödet utan att det tar alltför mycket tid, jag är rätt bra på att lägga för mycket tid på bilder och så redan Men visst, lite enkel "hands-on"-video vore helt klart trevligt att ha med.

Problemet som jag ser det är att foto kan man rätt så enkelt fixa på egen hand, men så fort det ska till en beskrivande video måste man vara minst 2 personer.

Ursprungligen av pmarriott:

Problemet som jag ser det är att foto kan man rätt så enkelt fixa på egen hand, men så fort det ska till en beskrivande video måste man vara minst 2 personer.

Sant, det är ytterligare en faktor i det hela.

Man kanske skulle kunna skaffa Google Glass och ha på sig när man testar?

Det fungerar bra med bilder också. Förstår att det inte är det lättaste att filma alla gånger. Tack för testet iaf.

Ursprungligen av Redaktionen:

Lifeproof gör tåliga skal för Iphone och Ipad som är helt vattentäta. 99mac testar att blötlägga Fre för Iphone 5 och det speciella Nüüd för Ipad som lämnar öppet för skärmen.

Läs hela artikeln här

Har nu kört iPad ombord i ett par år för navigering, både med och utan skal. Förra säsongen körde jag en enklare plastpåse-modell över paddan och det funkade bra. Tills paddan hade en närkontakt med ett winsch-handtag och skärmen sprack mitt under kappsegling :-/

Nu i år har jag kört nuud-skalet hela sommaren, både på cruising/semesteråka och tuffare tag under kappsegling. Vilken höjdare!!! Att kunna ladda utan att plocka av skalet är superbra. Skärmen funkar riktigt bra utom när det kommer vattendroppar här och var, då brukar det bli lite klurigt att svepa och köra nav. Men en snabb avtorkning löser det enkelt. Plastskyddet/locket är enkelt att smälla på och då är paddan riktigt bra skyddad - även för winsch-handtag

Jag kan bara varmt rekommendera skalet! Vinterns mek blir att lösa laddning uppe i brunnen på ett enklare sätt, den får jag suga på ett tag. "Flytvästen" har jag inte testat, svårt att se hur den skulle bidra - om jag sumpar hela paketet i vattnet undrar jag om jag någonsin kommer att hitta paddan, trots färgglad flytväst. Kanske skulle nån anordning med snöre/snodd vara bra?

Fick Nüüd-skalet för iPhone 5 på test nu. Kör Fré för iPhone sedan tidigare och Nüüd för iPad. Har investerat i diverse hållare och annat och kan bara konstatera att det är dyrt och riktigt bra. Så bra att det inte längre känns dyrt, det blir bara mycket pengar.

1
Bevaka tråden