- 7an DJ
- Medlem ●
- Svalbard
- 2013-10-30 20:02
Vissa av er är bra naiva och dumma
Radiotjänst gör rätt i att kräva in tv-licensavgifter från dator- och surfplatteägare, det slår kammarrätten i Sundsvall fast i en vägledande dom.
När man läser vissa inlägg så inser man hur pass indoktrinerade fördummade vissa av masssan är.
Jag är utav uppfattningen att vill ni titta på och uppskattar public "reklamfri" service, fine, titta på det då, räkna oxå med att få betala mera, att dra in och kriminalisera en stor del utav befolkningen och "tvinga" dessa att betala för något dem aldrig ens skulle lägga en tanke på att använda är bedrägeri, och det är bara topppolitiker som annars toppar denna lista.
Det är lagvidrigt att bete sig på detta sättet och jag är mkt besviken över utvecklingen och de desperata försök att dra in och krama ur mer pengar till statsapparaten och att behöva kalla mig svensk, trodde inte att det gick till såhär i ett demokratiskt land. man ringer runt i tid och otid och behandlar folk som kriminella, det är alltså ingen skillnad om du skulle stulit en bil eller väljer att inte betala tvskatt, det är samma stämpel, men visst bura in 500 000 - 1000 000 invånare, antar att fångvården behöver bidrag för att ackomodera alla "kriminella" för dem tyngre förbrytarna går ju ständigt fria och dessutom får man ju skadestånd om man råkar våldta en kvinna. Nej helt rätt sätt fast alla som kör 5 km för fort med bilen, satsa alla resurser på att jaga tvpirater, och lägg ned skola. vård och försvar, för det behöver vi INTE! det är bara onödigt, SVT finns ju med resurstillgångar så som bollibompa, Uppdrag granskning, gabba gabba och annat skräp.
Det är en folkvald "dum" diktatur det är frågan om.
Betänk detta, det finns en stor del åldringar som knappt har råd med hyran, dem måste ha en dator för att kunna sköta sina bankärenden, för bankerna pungslår dem på deras avier annars, vem sjutton har lust att skänka bankerna 50 kr per avi?, som du kan lägga på vettigare saker, som t ex mat
Nu är detta ett macforum och där är oftast dem flesta väl bemedlade, men ändå vädjar jag till att använda ert sk sunda förnuft.
Ni har en stor del studenter och datorentusiaster som "BARA" använder sina datorer för dels studier eller spel, skall dessa då tvingas betala för något dem aldrig ens skulle lägga en tanke på att titta på.
Ta bara dreamhack, över en natt så har ni plötsligt kanske 10 000 kriminella som samlats i en lokal för att lana, när vi höll på med liknande arrangemang av en mörkare karaktär så inte fan satt man vid datorerna och glodde på svt, man jagade brudar, spelade och festade, jag pratar om partyn i tyskland och damark på 90 talet gällande C64 och Amiga.
Reklamfritt, ja men jag är inte det minsta intresserad utav att höra en färgad politisk åsikt där man framhäver sig själva som ett multikulti inspirerat organ, och man talar om för folk hur dem skall leva sina liv.
NEJ TACK, jag har inte tittat på SVT sen jag bodde hemma, jag lyssnar inte på radio, äger inte ens en radio, i bilen har jag cd spelare, funkar klockrent. Och vem behöver nyheter?, man blir ju bara förbannad, inte en enda god eller glad nyhet, men jag antar att man vill ta livet utav sin befolkning i förtid för att ge plats åt andra mer "produktiva" invånare.
Projektor och DVD utan tvkort!, jag älskar film men avskyr påtvingade skatter som inte har någon förankring eller fundament att stå på mer än att du måste betala för att behålla reklamfri tv, finns heller inga tvapparater längre, det är skärmar eller paneler med möjlighet att motta tv sändningar, vilka även kan spärras enkelt om man så skulle vilja.
Man väljer att inte lyssna på dem större ISP aktörerna som till och med gått ut och erbjudit sig att spärra samt utfärda intyg på att deras kunder "inte" tittar på SVT och andra MK kanaler!
Nej sälj ut SVT, sparka all dödvikt och låt dessa konkurrera med alla andra aktörer på lika villkor!
Låt dessa visa vad dem går för eller ställa sig i arbetslöshetskön som många andra, och söka "riktiga" arbeten
Vidrigt!