Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya pro retina eller air

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag kommer köpa i butik... Har studentrabbat även där.

Något du måste fundera på är om du använder program som inte är optimerade för retina skärmen. De ser rent av förskräckliga ut på en Retinaskärm. Detta problem uppstår aldrig på Air.
Det finns en riktig wow fakor på Air som är svårt att släppa tycker jag, den är verkligen den mest portabla dator man kan uppbringa, inga kompromisser. Skärmen är även den riktigt bra.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-04 14:36
Ursprungligen av Johan Hellström:

Skärmen är även den riktigt bra.

Just skärmen är Macbook Airs svaghet i dagens läge. Riktigt bra säger ingenting i jämförelse med en äkta retina skärm. Sitter man mycket framför sin skärm dvs använder sin bärbara dator ofta så är Retina skärmen GULD värd

Inte rättvist att jämföra Macbook airs skärm med en retina skärm som natt och dag, svart eller vitt dvs.. STOR skillnad.

Jag håller inte med, kör man 13" retina i samma upplösning som 13" Air, eller den rekommenderade, blir det riktigt fult att surfa på majoriteten av alla websidor.
Men trådskaparen gör bäst i att bilda sig en egen uppfattning.

Ursprungligen av Johan Hellström:

Jag håller inte med, kör man 13" retina i samma upplösning som 13" Air, eller den rekommenderade, blir det riktigt fult att surfa på majoriteten av alla websidor.
Men trådskaparen gör bäst i att bilda sig en egen uppfattning.

Detta är ju definitvt nått att ha i beaktande...

Jag ska ner till en butik nu och göra en sista jämförelse... Men det lutar åt en air. Mycket pga formfaktorn. Sjukt skön att mysa med i knät

Ursprungligen av Kallen:

Detta är ju definitvt nått att ha i beaktande...

Jag ska ner till en butik nu och göra en sista jämförelse... Men det lutar åt en air. Mycket pga formfaktorn. Sjukt skön att mysa med i knät

Kika på 11" också, den är helt underbar.

Va inne på digital in idag och klämde o kände igen. 2000 kronor mer för bättre skärm och prestanda mot en lite (enligt mig) bättre formfaktor och bättre batteri...

Slutade med att jag tog en pro med 8 gig ram eftersom dom hade den inne. Har dock inte öppnat den än

Velar fortfarande om det är värt 2000.... Fan vad jag hatar detta! Lever på student budgett så det är trotts allt lite pengar.

Bevaka tråden