Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda Lacie NAS som vanlig extern hårddisk

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag har råkat komma över en rätt gammal Lacie NAS enhet, INNS04-4200 LAC (http://www.lacie.com/download/manual/ethernet...) och har ingen erfarenhet av NAS eller liknande. Det jag skulle vilja göra är att bara använda den som en extern hårddisk med RAID, och alltså inte gå via någon router eller nätverk, helt enkelt använda den som en enclosure (sv. översättning?). Är det någon som vet om det ens är möjligt eller om det kräver väldigt mycket pillande? Jag har försökt söka efter liknande fall och kontakta Lacie och fråga men det är omöjligt att skicka en fråga till dem eftersom de inte längre verkar ha just denna produkt i produktion.

Tack på förhand!

Nej, det ska inte gå.

Varför vill du inte köra den via LAN?

Min router står i ett rum där denna enhet skulle föra allt för mycket oväsen. Med LAN menar du att man kan skapa ett nätverk bara mellan NASen och min dator? Enligt vad jag kunde utläsa från instruktionsmanualen för just denna modell verkar den inte ha stöd för mac, och dessutom verkar programvaran inte längre finnas. Jag hade hoppats att kunna använda den som en låda som ger ström till fyra hårddiskar och inte så mycket mer. Tack för svar!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-04 23:01

Du kan placera den var du vill, men du behöver en nätverkskabel mellan din NAS och routern. Och du behöver 230V till den. Sedan kan den stå i garaget, en garderob eller på vinden....

Okej, tror att jag förstår. Tack för all hjälp!

1
Bevaka tråden