Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som beställt/köpt nya Haswell rMBP.

Tråden skapades och har fått 131 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Hetsommar:

Har alldeles nyss betställt en MBPr 15" senaste ver. Detta är min första Mac. Blev rek 2.0 och 16 gb. OK???

Tror att du kommer bli mycket nöjd
Välkommen till Macvärlden!

Upptäkt en ny bugg/fel. Kan någon testa och se om det är vanligt problem? Jag kopplar in mina högtalare till 3.5-porten och spelar lite musik i Itunes. Stoppar det och stänger locket i 30 sekunder. Kopplar ut 3.5 pluggen och öppnar datorn. Efter det fungerar inte högtalarna på datorn. Måste starta om den.

Har ni sett att det kommit nya firmware-uppdateringar nu? Skall tydligen fixa både tangentbord- och mus-problemet och mail-gmail problemet... Hurra!! Fast litet typiskt att firmware-uppdateringen kommer nu, när min ersättningsdator redan är på väg...

Ursprungligen av jolianna:

Har ni sett att det kommit nya firmware-uppdateringar nu? Skall tydligen fixa både tangentbord- och mus-problemet och mail-gmail problemet... Hurra!! Fast litet typiskt att firmware-uppdateringen kommer nu, när min ersättningsdator redan är på väg...

Ser ut att fungera fint nu.

  • Medlem
  • 2013-11-09 11:51

Själv så har jag precis inhandlat en 13" MBP retina med 4GB ram och 128GB disk.

Är grymt nöjd med den och kommer framför allt att använda till Xcode och skrivande. Sitter med det för närvarande i sängen med Transmission igång och även Xcode som kompilerar, men ändå blir inte datorn varm. Hur skönt som helst.

Ursprungligen av paulreedsmith:

Upptäkt en ny bugg/fel. Kan någon testa och se om det är vanligt problem? Jag kopplar in mina högtalare till 3.5-porten och spelar lite musik i Itunes. Stoppar det och stänger locket i 30 sekunder. Kopplar ut 3.5 pluggen och öppnar datorn. Efter det fungerar inte högtalarna på datorn. Måste starta om den.

Har märkt samma sak ett par gånger, fast på MBA. Endast på Mavericks. Att ha högtalare eller hörlurar inkopplat behövs inte dock. Det räcker att den varit i vila.
Hoppas på en mjukvaru-/firmwareuppdatering snart som löser problemet då det omöjligt kan vara hårdvaruproblem.

Ursprungligen av Weedberg:

Har märkt samma sak ett par gånger, fast på MBA. Endast på Mavericks. Att ha högtalare eller hörlurar inkopplat behövs inte dock. Det räcker att den varit i vila.
Hoppas på en mjukvaru-/firmwareuppdatering snart som löser problemet då det omöjligt kan vara hårdvaruproblem.

Jo datorn fattar inte att pluggen är ute då det fortfarande står "hörlurar" under ljud ut i systeminställningar. Tjattrade och pratade med Apple om detta länge länge i fredags. Till slut sa den 8 personen jag var i kontakt med att det ska vara så och att jag kan lämna föreslag på ändringar om jag ville. Gav upp då.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-11-09 22:17
Ursprungligen av paulreedsmith:

Jo datorn fattar inte att pluggen är ute då det fortfarande står "hörlurar" under ljud ut i systeminställningar. Tjattrade och pratade med Apple om detta länge länge i fredags. Till slut sa den 8 personen jag var i kontakt med att det ska vara så och att jag kan lämna föreslag på ändringar om jag ville. Gav upp då.

Vad trött man blir på sådanna svar.

  • Medlem
  • Motala
  • 2013-11-11 15:02

Är det någon som vet om det sitter paneler från olika tillverkare i dessa nya macbook retina (13")?
När jag köpte macbook sist (på den tiden när de fortfarande bara hette macbook och inte pro på slutet) så kunde man få två olika paneler varav den ena panelen var klart att föredra framför den andra..

Är det samma lotto nu med och vilken panel föredras nu i så fall ? Något särskilt man bör kolla efter?

(Min macbook pro retina 13" har precis skickats iväg till mig... )

Ursprungligen av widde:

Är det någon som vet om det sitter paneler från olika tillverkare i dessa nya macbook retina (13")?
När jag köpte macbook sist (på den tiden när de fortfarande bara hette macbook och inte pro på slutet) så kunde man få två olika paneler varav den ena panelen var klart att föredra framför den andra..

Är det samma lotto nu med och vilken panel föredras nu i så fall ? Något särskilt man bör kolla efter?

(Min macbook pro retina 13" har precis skickats iväg till mig... )

Har inte hört något om att så skulle vara fallet. Om det varit så borde det ha gett utslag vid recensionerna, men så verkar inte vara fallet. Däremot bör man fundera över om man verkligen behöver en retina skärm eller ej, annars kan man likväl köra på en Air. Personligen anser jag att Retina-skärmen är värd det lilla extra man betalar, men det gör ju inte alla.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-11-11 21:15
Ursprungligen av widde:

Är det någon som vet om det sitter paneler från olika tillverkare i dessa nya macbook retina (13")?
När jag köpte macbook sist (på den tiden när de fortfarande bara hette macbook och inte pro på slutet) så kunde man få två olika paneler varav den ena panelen var klart att föredra framför den andra..

Är det samma lotto nu med och vilken panel föredras nu i så fall ? Något särskilt man bör kolla efter?

(Min macbook pro retina 13" har precis skickats iväg till mig... )

På 13" så är det bara LG skärmar än så länge.
Och 13" har inte haft några större problem, några har haft lite problem med IR, men inte några stora mängder.

Ursprungligen av Gröngås:

Har inte hört något om att så skulle vara fallet. Om det varit så borde det ha gett utslag vid recensionerna, men så verkar inte vara fallet. Däremot bör man fundera över om man verkligen behöver en retina skärm eller ej, annars kan man likväl köra på en Air. Personligen anser jag att Retina-skärmen är värd det lilla extra man betalar, men det gör ju inte alla.

På 15" så är det en helt annan fråga, där är det 2 tillverkare och det har det varit sen början.
När rMBP kom ut så hade framförallt LG versionen stora problem med "Image retention" (IR).
Dvs att om du hade haft en statisk bild uppe en stund, så kunde du se den svagt fortfarande när du bytte bild, precis som man kunde göra på gamla plasma TV's. (Även nya men inte alls på samma sätt.)
Detta gjorde att alla ville ha en skärm från den andra leverantören som var Samsung.
Samsung displayerna hade sällan problem med IR, men däremot så hade vissa problem med att hela skärmen hade en svag gul toning, vissa värre än andra.
Båda modellerna har haft problem med att vissa delar av skärmen är gul, oftast nedre vänstra hörnet verkar det som.
Detta verkar dock ha mer med tillverkningen av rMBP än själva skärmen att göra.

Efter ett tag släppte LG en ny version av sin skärm som fixade problemen med IR.
Och eftersom LG har en kallare ton, som många föredrar före Samsungs lite mer varmare ton på skärmen, så vill många ha LG nu istället för Samsung.
Så med andra ord är det tvärtom nu istället.

Dom flesta nya 15" rMBP late 2013, har dock Samsung skärmen.
Det har varit STORA problem med att skärmarna har en gul toning på någon del av skärmen.
Många har bytt ut sin rMBP 15" 5ggr eller mer och haft samma problem på alla. Så problemet är verkligen utbrett.
Själv har jag bytt ut min 15" 2ggr nu. Den första för att jag hade en gul toning i nedre vänstra hörnet.
Den andra för att undersidan knarrade som bara den, men även den andra hade en svag gul toning på skärmen, men inte alls lika illa som den första.
Nu är jag inne på den tredje, och denna varken knarrar eller har en gul toning någon stans på skärmen, hela skärmen är dock svagt (väldigt svagt) åt det varma hållet, men det var lätt att kalibrera. Vissa har dock haft riktigt gula skärmar.

Problemet när det är gult bara i ett område och inte över hela skärmen är ju att en sådan sak inte går att kalibrera bort.

Sammanfattnings vis så har det varit en HEL DEL problem med rMBP modellerna, framförallt 15" modellen.
Dom två största av dom är:
Gul toning på någon del av skärmen.
Att undersidan knarrar. (som inte går att fixa genom att bara skruva åt skruvarna eller om positionera under sidan)
Och sen ett mindre där vissa har starkt gul tonade skärmar över hela skärmen.

Det finns väldigt långa support trådar på tex Macrumors forum om dom här problemen.
Det är rätt illa att kvalitets kontrollen är så dålig att samma problem drabbar så många datorer, att folk får byta ut dom flera ggr och det är samma problem på dom alla.
Så det verkar svårare att hitta ett bra exemplar, än ett dåligt.

Jag fick en r MBP 15 late 13 av chefen som jobb dator. Är toppen nöjd hittills. Jag har inte sett skymten av någon gul ton på skärmen, den håller sig sval trots att jag kör vmware med windows 7 med 2 större program öppna på 2 externa skärmar samt att jag kör safari med en 10 flikar samt spotify, mail klient, bowtie etc etc . Tyst som en mus är den också.
Enda jag hade önskat men det är inte datorns brist utan snarare Belkin Thunderbolt express dockan är att den enbart har möjlighet till att koppla in en skärm eftersom en thunderbolt koppling går åt till datorn för att den skall få kontakt. Finns det minidisplay port till dual minidisplay port adapter eller liknande ? För just nu så sitter ena skärmen via dockan och den andra via HDMI in i högra sidan på datorn.

Sammanfattat så sitter magsafe, 1 thunderbolt och 1 hdmi i datorn. Sen i dockan så sitter thunderbolt från datorn, 1 minidisplay port till displayport till min 27" Dell IPS skärm sen har jag 1 mobee charger, 1 extern usb 3.0 hd samt Apples numeriska svenska tangentbord i den. Som mus kör jag Apple Magic Mouse.

Det är bara en kabel jag skulle vinna på att hitta en minidisplay port adapter iofs och det i sin tur skulle kräva en minidisplay port till vga alternativt hdmi .

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-21 14:18

Någon mer än mig som fortfarande väntar på sin 15" rMBP med 750-kortet? Väntat på min sedan dagen efter den släpptes. Beställde den från Kullander och de verkar inte ha en susning om när de får in den överhuvudtaget. Ringt och frågat och de slingrar sig var gång och de har sagt att de skulle prata med inköp och ringa upp men nope.

Som sagt, fler som väntar på sina maskiner? Börjar klia extremt i mina fingrar nu

Ursprungligen av Fr4ntic:

Någon mer än mig som fortfarande väntar på sin 15" rMBP med 750-kortet? Väntat på min sedan dagen efter den släpptes. Beställde den från Kullander och de verkar inte ha en susning om när de får in den överhuvudtaget. Ringt och frågat och de slingrar sig var gång och de har sagt att de skulle prata med inköp och ringa upp men nope.

Som sagt, fler som väntar på sina maskiner? Börjar klia extremt i mina fingrar nu

Då måste du ha väntat väldigt länge eller? Min chef beställde min med 750 kortet och jag hade den i handen 3 dagar senare typ. Beställde från Apple online.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-21 15:20
Ursprungligen av Stefan Willard:

Då måste du ha väntat väldigt länge eller? Min chef beställde min med 750 kortet och jag hade den i handen 3 dagar senare typ. Beställde från Apple online.

Jo jag har väntat väldigt länge, vad blir det, en och en halv månad? Det är "standard"-konfigurationen av den med dedikerat grafikkort jag beställt. Känns bara så skumt att det ska ta så lång tid när de flesta här inne verkar ha fått sin efter max 1-2 veckors väntande? Men grattis till dig iaf som fick din så snabbt!

Ursprungligen av Fr4ntic:

Jo jag har väntat väldigt länge, vad blir det, en och en halv månad? Det är "standard"-konfigurationen av den med dedikerat grafikkort jag beställt. Känns bara så skumt att det ska ta så lång tid när de flesta här inne verkar ha fått sin efter max 1-2 veckors väntande? Men grattis till dig iaf som fick din så snabbt!

Måste vara Kullander som har problem då eller ? Han är väl ändå en rätt ansedd ÅF åt Apple? Med tanke på att han roffat applestore.se som direkt länk till sin sida till skillnad från apples som är store.apple.com/se.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-21 15:29
Ursprungligen av Stefan Willard:

Måste vara Kullander som har problem då eller ? Han är väl ändå en rätt ansedd ÅF åt Apple? Med tanke på att han roffat applestore.se som direkt länk till sin sida till skillnad från apples som är store.apple.com/se.

Har som sagt inte fått något vettigt svar från dem faktiskt. Kullander är annars en väldigt bra butik men detta känns bara så flummigt på något sätt. Ska försöka ringa igen efter jobbet och se vad de har att säga denna gången.

Ursprungligen av Fr4ntic:

Har som sagt inte fått något vettigt svar från dem faktiskt. Kullander är annars en väldigt bra butik men detta känns bara så flummigt på något sätt. Ska försöka ringa igen efter jobbet och se vad de har att säga denna gången.

Gör så annullera om dom inte har nåt vettigt att säga. Dustin har standard config 2,3 16gb 512 ssd med gt750m i lager t ex . Komplett likaså

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-11-21 17:44
Ursprungligen av Fr4ntic:

Har som sagt inte fått något vettigt svar från dem faktiskt. Kullander är annars en väldigt bra butik men detta känns bara så flummigt på något sätt. Ska försöka ringa igen efter jobbet och se vad de har att säga denna gången.

Avbeställ och beställ någon annan stans.
Jag hade min 3 dagar efter release, och jag är inne på min 3je nu av grund konfigurationen av 15" med gt750.
Har fått byta den 2ggr pga problem med gul skärm och knarrande underdel.
Så att du inte ens fått 1st efter 1 1/2 månad är bara jätte konstigt.

Om du känner du orkar vänta, så gör det till black friday kanske?

Så vänta till 29e November om du orkar.
Det var massor av rabatter på Apple.se, under 2011, 2012 iallafall. (vet ej tidigare år)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-12-26 15:43

Nu har även jag lättat på plånboken och beställt en 15" rMBP med GT 750M / 16 GB / 512 GB.

I dagsläget har jag en 13" MBP early 2011 och en Mac Mini 2011 (Quad Core). Minin har jag mest använt till sånt som kräver lite mer prestanda. Nu när båda maskinerna börjar närma sig uppgraderingsfönstret på tre år tänkte jag att jag kan ersätta båda med en bärbar med rejäl prestanda istället. Alternativet hade varit en 13" rMBP (retina spoiled much?) och en stationär med mer prestanda, vilket ändå hade blivit dyrare i slutändan. Till och med frugan köpte det argumentet, så det måste vara rätt tänkt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-12-27 17:03

Sätt din mini som mediaplayer vid TVn

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-12-27 18:45
Ursprungligen av kenjon:

Sätt din mini som mediaplayer vid TVn

Tanken har slagit mig, men jag vill helst inte fragmentera medialösningen hemma mer än nödvändigt. I dagsläget kör vi allt genom AppleTVn; iTunes och Netflix. Minin får nog stå kvar i arbetsrummet och dela ut iTunes-biblioteket, och även användas för längre konverteringsjobb som man inte vill låsa upp sin laptop på, såsom omkodning av Blu-ray.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-12-28 14:24

Någon mer som har 15" rMBP och har problem med att undersidan ger ifrån sig något metalliskt knarrande ljud?
När jag lägger den mot knäna och skriver så knarrar det. Inte något högt ljud men ändå irriterande när jag koncentrerar mig i ett tyst rum och jag hör detta knarrande hela tiden.

Ursprungligen av PutteSWE:

Någon mer som har 15" rMBP och har problem med att undersidan ger ifrån sig något metalliskt knarrande ljud?
När jag lägger den mot knäna och skriver så knarrar det. Inte något högt ljud men ändå irriterande när jag koncentrerar mig i ett tyst rum och jag hör detta knarrande hela tiden.

Inget knarrande här. Kanske är det skruvarna på undersidan som behöver dras åt?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-12-28 15:24
Ursprungligen av PutteSWE:

Någon mer som har 15" rMBP och har problem med att undersidan ger ifrån sig något metalliskt knarrande ljud?
När jag lägger den mot knäna och skriver så knarrar det. Inte något högt ljud men ändå irriterande när jag koncentrerar mig i ett tyst rum och jag hör detta knarrande hela tiden.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Inget knarrande här. Kanske är det skruvarna på undersidan som behöver dras åt?

Är det så att skruvarna sitter löst skulle jag reklamera och låta en serviceverkstad sätta dit dom.
För skruvarna är åtdragna med loctite och har dom släppt är inte jobbet ordentligt gjort från början.
Med tanke på hur mycket den kostade är det något jag inte skulle acceptera.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-12-29 14:54
Ursprungligen av PutteSWE:

Någon mer som har 15" rMBP och har problem med att undersidan ger ifrån sig något metalliskt knarrande ljud?
När jag lägger den mot knäna och skriver så knarrar det. Inte något högt ljud men ändå irriterande när jag koncentrerar mig i ett tyst rum och jag hör detta knarrande hela tiden.

Jag hade det på en av mina exemplar som jag bytte ut. Det knarrade jätte högt och gick inte att skriva på den när man hade den i knät.
För dom flesta som har detta problem så knarrar det eller klickar väldigt högt om man trycker precis till vänster om touch paden eller till höger. Det kan även komma lite på andra ställen, men just där verkar det vara vanligast.
För mig lät det verkligen JÄTTE högt, som att man slog med en krona mot laptoppen.

Du kan prova gå till en Apple store eller reseller som kan försöka fixa det åt dig.
Men tyvärr verkar det som att det är ett problem många har haft, och när Apple fixat det så håller det bara någon vecka, och sen är problemet tillbaka.
Därför så bytte jag min när jag fortfarande hade öppet köp.
Har du kvar öppet köp rekommenderar jag dig att byta. Vet att det låter drastiskt, men undersidan är skuren ur samma bit aluminium som ramen är.
Så toleranserna är väldigt små. Dom kan byta undersida åt dig i värsta fall. Men risken är att den inte kommer passa till 100%, utan bara till 99,99999% och då får du samma ljud igen.

Oavsett vad som händer, så ska ju givetvis Apple se till att det löser sig för dig.
Men för att slippa allt strul, så är det lättare att bara ångra köpet, om du fortfarande kan det.

Det finns långa trådar på bla macrumors om just detta problem, och problemet med gula fläckar på skärmen.
Jag hade problem med båda, och är inne på min tredje rMBP late 2013 nu.
Men denna fungerar som den ska

Goddag!

Kommer innan dagen är slut att lägga en beställning på en Mac.

De alternativ jag har är via jobbet och därmed redan fastlagna priser och paket. Kan därför inte ändra i specen. Undrar därför om någon kan ge tipps på vilken jag bör ta? Jag har idag en 2009 Macbook pro 15 tum som funkat bra. 4 ram, 340 gig hårddisk 2.66 heartz. Köpte även denna i samma typ av jobbköp.

Alternativen och priserna är inkl förmånsvärdet som jag kommer få betala för.

MacBook Air, 1,3GHz Intel Dual-Core i5, 4GB, 128GB flash HD, 13-tums LED-bakbelyst skärm, ext. SuperDrive som tillval. AppleCare 3år ingår. Har förstått att många anser att ramminnet är för litet på denna dator? Och retina skärmarna på macbook pro 13 är överlägsen.

Pris 254 kr x 36 månader = 9144 kr

MacBook Air, 1,7GHz Intel Core i7, 8GB, 256GB flash HD, 13-tums LED-bakbelyst skärm, ext. SuperDrive som tillval. AppleCare 3år ingår.

Hur stor skillnad är det på denna och macbook pro 13 nedan?

Pris: 342 kr x 36 månader = 12312 kr

MacBook Pro 13", 2,4GHz Intel Dual-Core i5, 8GB, 256GB flash HD, 13-tums Retinaskärm, ext. SuperDrive som tillval. AppleCare 3år ingår.

Pris 335 kr x 36 månader = 12060 kr

MacBook Pro 15", 2,3GHz Intel Quad-Core i7, 16GB, 512GB flash HD, 15-tums Retinaskärm, ext. SuperDrive som tillval. AppleCare 3år ingår.

Pris: 516 kr x 36 månader = 18576 kr

Jag spelar lite spel ibland. Vill kunna streama tyngre filmer. Inga svåra bildprogram eller liknande men nu när jag ändå köper så vill jag ändå ligga i framkant och ha en dator som inte är omodern om 3 år. Vilken dator anser ni till ovan prisuppgift vara det bästa köpet?

Tack på förhand.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2014-01-02 19:49
Ursprungligen av Maccen81:
Dold text:

Goddag!

Kommer innan dagen är slut att lägga en beställning på en Mac.

De alternativ jag har är via jobbet och därmed redan fastlagna priser och paket. Kan därför inte ändra i specen. Undrar därför om någon kan ge tipps på vilken jag bör ta? Jag har idag en 2009 Macbook pro 15 tum som funkat bra. 4 ram, 340 gig hårddisk 2.66 heartz. Köpte även denna i samma typ av jobbköp.

Alternativen och priserna är inkl förmånsvärdet som jag kommer få betala för.

MacBook Air, 1,3GHz Intel Dual-Core i5, 4GB, 128GB flash HD, 13-tums LED-bakbelyst skärm, ext. SuperDrive som tillval. AppleCare 3år ingår. Har förstått att många anser att ramminnet är för litet på denna dator? Och retina skärmarna på macbook pro 13 är överlägsen.

Pris 254 kr x 36 månader = 9144 kr

MacBook Air, 1,7GHz Intel Core i7, 8GB, 256GB flash HD, 13-tums LED-bakbelyst skärm, ext. SuperDrive som tillval. AppleCare 3år ingår.

Hur stor skillnad är det på denna och macbook pro 13 nedan?

Pris: 342 kr x 36 månader = 12312 kr

MacBook Pro 13", 2,4GHz Intel Dual-Core i5, 8GB, 256GB flash HD, 13-tums Retinaskärm, ext. SuperDrive som tillval. AppleCare 3år ingår.

Pris 335 kr x 36 månader = 12060 kr

MacBook Pro 15", 2,3GHz Intel Quad-Core i7, 16GB, 512GB flash HD, 15-tums Retinaskärm, ext. SuperDrive som tillval. AppleCare 3år ingår.

Pris: 516 kr x 36 månader = 18576 kr

Jag spelar lite spel ibland. Vill kunna streama tyngre filmer. Inga svåra bildprogram eller liknande men nu när jag ändå köper så vill jag ändå ligga i framkant och ha en dator som inte är omodern om 3 år. Vilken dator anser ni till ovan prisuppgift vara det bästa köpet?

Tack på förhand.

Alla modeller är mid/late 2013 modeller antar jag?
Själv hade jag ju satsat på 15" modellen, men det är ju för att det är den som passar mina behov bäst.
Du måste nog bestämma själv vad du tycker är viktigast för just dig.

Ska du resa mycket så kanske en 13" modell passar dig bättre.
Är batteri tid, vikt och pris viktigt för dig så är ju en Air ett bättre val.

Men en rMBP är ju att föredra, det är ändå rätt stor skillnad på just Air och rMBP i prestanda.

Ursprungligen av zOlid:

Alla modeller är mid/late 2013 modeller antar jag?
Själv hade jag ju satsat på 15" modellen, men det är ju för att det är den som passar mina behov bäst.
Du måste nog bestämma själv vad du tycker är viktigast för just dig.

Ska du resa mycket så kanske en 13" modell passar dig bättre.
Är batteri tid, vikt och pris viktigt för dig så är ju en Air ett bättre val.

Men en rMBP är ju att föredra, det är ändå rätt stor skillnad på just Air och rMBP i prestanda.

Tack för svaret. Alla datorer är late 2013. De kommer inte leverans innan 1 feb.

Precis som du säger så är ju 15 tummaren vassast men även dyrast. Köper jag den så lär jag vara nöjd. har dock redan en 15 tum macbookmed gamla Nvidia 9600 gt som ej svikit mig ännu. Denna kommer att vara kvar.

Är därför lite inne på en 13 Tum MacBook PRO men är den såpass mycket bättre än air med i7 och 8 ram som samtidigt blir smidigare.

Handen på hjärtat så kommer datorn till 99% flyttas runt på mina två husplan, inte mer. Därför ju 18700 kr för monster MBP 15 inkl AppleCare kanske ett riktigt bra köp sett till vad samma paket kostar i butik. Verkar även som att denna Mac var den som de hade fått bäst pris på.

Har fram till tolv på mig då det får bli att kolla lite till.

Velade länge men valde tillslut en Macbook Pro late 2013. Min kompis visade sin 2011 13 tum macbook pro och jag tyckte den var smidig så då borde denna passa bra. Får ju låta gamla macken få sig en ansiktslyftning med så den inte känner sig för trött i februari!

Bevaka tråden