Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera Final Cut Studio?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har skaffat en ny MacBook Pro utan CD/DVD läsare. Kan man installera på något annat sätt?
Eller måste jag skaffa mig en extern CD/DVD läsare för att kunna installera programmet?
Kostar en slant att skaffa extern bara för att installera just det programmet.

/J

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-20 09:55

Om "det" programmet bara finns på DVD är en extern läsare en nödvändighet. Du kan låna en annan dators DVDspelare som en "extern enhet" (även från en Windowsmaskin), som finns på ditt nätverk.
Annars kanske "det" programmet finns att ladda ner från en butiks-shop som t ex AppStore.

Ursprungligen av kenjon:

Om "det" programmet bara finns på DVD är en extern läsare en nödvändighet. Du kan låna en annan dators DVDspelare som en "extern enhet" (även från en Windowsmaskin), som finns på ditt nätverk.
Annars kanske "det" programmet finns att ladda ner från en butiks-shop som t ex AppStore.

Att jag inte tänkte på det Kenjon.
Jag lyckades komma in via nätverk (trådlöst) via andras datorns IP adress. jag använde "Anslut till nätverk" och sen kunde jag inte hitta Final Cut Studio DVD skivan i andra datorn. hur hittar jag den? Jag har accepterat DVD-/CD-delning i systeminställning i andra datorn. Vad är det jag missat?

/J

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-22 14:16

Är den andra datorn en Mac eller Windowsmaskin?
Sök på DVDdelning hos Apples supportsidor. Är det en Windowsmaskin behöver du nog installera en litet program.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-22 14:28

Ojoj, om du ska installera hela eller ens bara programmen som ingår i FCS så ska du inte köra trådlöst! Det tar otroligt lång tid.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-22 14:37

Jag installerade FCS med CD / DVD delning till en maskin med defekt DVD-drive. Det tog otroligt långt tid och då sitter bägge maskinerna på gigabith nät.

Behöver du bara programmen rekommenderar jag att boka ur allt extra-media som kommer med på skivorna.

Om man på en annan mac skapar en skivavbild (.dmg) av dvd'n, lägger på en USB-sticka, monterar avbilden och sedan installerar? Finns det några hinder (kopieringsskydd etc)?

1
Bevaka tråden