Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad air laggar

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min inköptai IPad air har varit till stor belåtenhet. Men sedan ett par dagar laggar den så fort jag ska spela upp klipp. Det har gått så långt att den numera inte spelar upp någonting utan bara står och tuggar tills jag får ett felmeddelande från respektive sajt. Problemet gäller vare sig jag är på youtube, SVT-play eller Aftonbladet. Samma problem i appar som t ex netflix. Den vill helt enkelt inte spela upp rörligt. Testat nätverket, vilket fungerar utmärkt, även testat via andra nätverk. Tömt cache och all historik. Inget hjälper.
Till saken är att den annars är supersnabb på att ladda sidor etc.

Någon som har ett tips på vad det kan vara och hur man kan åtgärda det?

Testa:
http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

Du skriver att du har "testat nätverket", menar du att det fungerar via WiFi? Så du har problem när du streamar över mobilnätet?

Tack för svar. Funkar inte att se något klipp/rörligt, vare sig via sim eller wi-fi. Men i övrigt är den snabb. Det är som om något hakar upp när den ska spela film.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testa:
http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

Du skriver att du har "testat nätverket", menar du att det fungerar via WiFi? Så du har problem när du streamar över mobilnätet?

Ursprungligen av Flashaaaa:

Då skulle jag rekommendera att följa guiden jag länkade till.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Då skulle jag rekommendera att följa guiden jag länkade till.

Det är något som är skumt här, vi har tre iPhones i familjen, ingen av dessa kan spela upp streamat nu (vi har tre olika abonnemang). Däremot går det utmärkt på minin och macpro. Ska skrida till verket med din utmärkta manual, men har någon varit med om något liknande?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-26 14:15
Ursprungligen av Flashaaaa:

Det är något som är skumt här, vi har tre iPhones i familjen, ingen av dessa kan spela upp streamat nu (vi har tre olika abonnemang). Däremot går det utmärkt på minin och macpro. Ska skrida till verket med din utmärkta manual, men har någon varit med om något liknande?

Här ligger nog mer än 1 hund begraven Om du inte kan streama media via 3G/4G så har alla 3 operatörerna ett enormt gemensamt problem som skulle toppa alla löpsedlar. Återställ nätverksinställningarna och se till att du använder rätt APN under Inställningar-Mobilnät-Mobilt datanätverk

Vad gäller ditt wifi - fungerar det inte efter att du återställt nätverksinställningarna på iPad/iPhone så återställer du din router till fabriksinställningar

Några saker som behöver klargöras:

1. Har du samma operatör på samtliga enheter?

2. Har du samma användare, dvs samma säkerhetskopia?

Förstår dock dig som att du har samma problem via 3G som via WiFi, så det borde vara knutet till enheterna (Korrupt säkerhetskopia).

Ursprungligen av FreddeB:

Här ligger nog mer än 1 hund begraven Om du inte kan streama media via 3G/4G så har alla 3 operatörerna ett enormt gemensamt problem som skulle toppa alla löpsedlar. Återställ nätverksinställningarna och se till att du använder rätt APN under Inställningar-Mobilnät-Mobilt datanätverk

Vad gäller ditt wifi - fungerar det inte efter att du återställt nätverksinställningarna på iPad/iPhone så återställer du din router till fabriksinställningar

Tack för ditt svar, och ja det hade blivit rubriker:) Trodde ett tag att det kommit in något skräp, men jag återställde samtliga enheter och simsalabim så funkar allt som vanligt igen:)

Ursprungligen av barbapappa_86:

Några saker som behöver klargöras:

1. Har du samma operatör på samtliga enheter?

2. Har du samma användare, dvs samma säkerhetskopia?

Förstår dock dig som att du har samma problem via 3G som via WiFi, så det borde vara knutet till enheterna (Korrupt säkerhetskopia).

Tack för svar och hjälp, nu funkar det som det ska:)

Ursprungligen av Flashaaaa:

Tack för svar och hjälp, nu funkar det som det ska:)

Så du menar alltså att guiden jag länkade till fungerade för samtliga enheter? Nyfiken fråga, vad var det som åtgärdade problemet?

1
Bevaka tråden