Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är vad? (iPhone/iPad/iPod)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2013-12-02 13:50

Det går runt i skallen. Det finns Iphone, Ipad och Ipod. Vad används de här olika produkterna till. Har varit inne på Apples sidor, men fattar ändå inte.
Kan man ringa på allihop eller skall man bara surfa på dem? Kanske de är minimala ersättare till Powerbook, vad vet jag. Vore kul om någon kunde förklara på pedagogiskt vis.
Själv har jag skrotat min Nokia som jag bara kunde ringa på samt skriva SMS. Nu har jag en Samsung Galaxie som jag försöker bli vän med, men vad har man allt till?

Senast redigerat 2013-12-02 17:20

Olika beroende på person men:

* iPhone - Ringa, SMS, applikationer
* iPod - Beror på vilken du menar, men iPod Touch används främst till musik, surf och vissa appar.
* iPad - En större iPad touch. Appar, surf och läsa böcker. Har appar som är framtagna till den stora skärmen och kan för vissa ersätta en laptop.

Kan bara förklara utifrån min horisont.

iPhone - som det låter - en telefon. Du ringer, skickar SMS, men kan även köra en hoper appar och använda den till mail, internet etc. I mångt och mycket som din Samsung Galaxy fast med en trevligare upplevelse.
iPod - Lyssna på musik. Sen finns iPod Touch som är som en tunnare version av iPhone som du inte kan ringa och skicka SMS med.
iPad - Oumbärlig. Se på film, läs böcker, surfa på nätet, redigera mindre filmsnuttar, skriv kortare texter, maila, titta på bilder.

Iphone är en telefon så den är gjord för att ringa med men om du vill ringa m Skype så funkar det lika bra att använda en iPod Touch eller en iPad med en extern mikrofon e-som sådaninte är inbyggd i dessa.

Ursprungligen av Mymac4ever:

Iphone är en telefon så den är gjord för att ringa med men om du vill ringa m Skype så funkar det lika bra att använda en iPod Touch eller en iPad med en extern mikrofon e-som sådaninte är inbyggd i dessa.

Fel. iPad/iPod Touch har inbyggd mikrofon i allra högsta grad.

Ursprungligen av pmarriott:

Fel. iPad/iPod Touch har inbyggd mikrofon i allra högsta grad.

Det var en nyhet för mig. Från vilken generation då?

Ursprungligen av Mymac4ever:

Det var en nyhet för mig. Från vilken generation då?

Alla iPad har mikrofon. Såvitt jag vet har även alla iPod Touch mikrofon, åtminstone sen den fick kamera på framsidan.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-12-02 15:43
Ursprungligen av pmarriott:

Alla iPad har mikrofon. Såvitt jag vet har även alla iPod Touch mikrofon, åtminstone sen den fick kamera på framsidan.

Måste vara fjärde generationens iPod Touch för då fick den kamera på framsidan.

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2013-12-02 16:18

Stort tack för att ni förklarade, nu är ja lite klokare.

1
Bevaka tråden