Nu har jag fått connection Ok, men när jag försöker att skriva ut så går det inte det står att skrivaren är nedkopplad, jag kunde inte använda Cd-skivan för nytt System så det som står på sidan 31 vet jag inte hur jag ska göra plus att när jag skrev ur network konfiguration so vissa inget ip adress bara 0.0.0.0 vet inte om det har någon betydelse.
Connection OK låter bra men ip-adress 0.0.0.0 är inte bra. Men jag hoppas att du bara såg på fel ställe på utskriften med Network Configuration, står mycket irrelevant info där.
När du ska ansluta till skrivaren föreslår jag att du struntar i CD-skivan från Brother och gör det på Apples inbyggda vis, för då är det riktigt enkelt, bara skrivaren finns på nätverket. Till att börja med förutsätter jag att du har en skrivardrivrutin installerad eftersom du redan lyckats skriva ut via USB.
• Öppna Systeminställningar > Skrivare och skannrar
• Du kommer se en skrivare DCP-7055W men det är den du installerade för utskrift via USB. Väljer du den får du ju helt riktigt meddelande att den ej är ansluten. Du behöver lägga till ytterligare en skrivare för utskrift via trådlösa nätverket:
• Tryck på plustecknet (1) och i det nya fönstret borde du kunna välja din skrivare (2). (Bonjour är Apples namn för teknik för nätverksenheter att hitta och hälsa på varandra)
Men allt detta förutsätter ju att skrivaren är ansluten till ditt nätverk, och det är den inte med IP-adress 0.0.0.0. Men som sagt, har du verkligen sett på rätt ställe på utskriften, där det står "IP-adress (via DHCP)" Det finns många nätverksfunktioner som inte är inställda alls (t.ex att man ska kunna maila till skrivaren) och då står det 0.0.0.0 som server, vilket det skall. Men vi har ju olika modeller av skrivare (ser nu att din inte har trådbundet nätverk) så jag är inte säker på att rapporterna ser lika ut.
Men enligt långa manualen ser jag att du till exempel kan dubbelkolla att du är ansluten till ditt eget trådlösa nät genom skrivarens menyer 3.Nätverk > 5.WLAN Status > 3.SSID och då ska du känna igen namnet på ditt eget nätverk. Annars får du återställa nätverksinställningar och börja om med skrivarens inbyggda guide.