Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur skriva snabela på Logitechs tangentbord för iPad Air?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag lyckas inte skriva snabela på Logitechs tangentbord för iPad Air. Tacksam för hjälp!

är det inte alt+2 ?

Med svensk layout är det alt-2.

Andra layouts kan ha till exempel shift-2.

Ursprungligen av disktant:

är det inte alt+2 ?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Med svensk layout är det alt-2.

Andra layouts kan ha till exempel shift-2.

Även på en iPad?
FN + Option + 2 kan jag tänka mig på det tangentbordet.

• Medlem
  • 2013-12-15 01:05
Ursprungligen av goranlin:

Jag lyckas inte skriva snabela på Logitechs tangentbord för iPad Air. Tacksam för hjälp!

Nu vet jag inte om det är en sånt kombinerat case och tangentbord du har. Men du vet att även ett tangentbord från Apple själva funkar?

...skriva snabela på Logitechs tangentbord för iPad Air...

Vilken modell är det?

På mitt Logitech-tangentbord (K810) är det Alt-2, precis som på Macen.

Ursprungligen av Anderlind:

Även på en iPad?
FN + Option + 2 kan jag tänka mig på det tangentbordet.

Nä jag har alt-2 på svenska och shift-2 på engelska på mitt Apple bluetooth-tangentbord i alla fall.

Ursprungligen av Dalle:

Nu vet jag inte om det är en sånt kombinerat case och tangentbord du har. Men du vet att även ett tangentbord från Apple själva funkar?

Jag vet det men det är för mig en stor poäng att kunna ha ipad och tangentbord i samma enhet.

Tack för alla snabba och korrekta svar!

Ursprungligen av disktant:

är det inte alt+2 ?

Jomenvisst!

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilken modell är det?

På mitt Logitech-tangentbord (K810) är det Alt-2, precis som på Macen.

Logitech ultrathin keyboard cover - iPad air, men jag hitter ingot annat nummer än Dustins?

Logitech ultrathin keyboard cover - iPad air, men jag hitter ingot annat nummer än Dustins?

Letat mer och ser att K810 är ett separat tangentbord som inte går att sätta ihop med magneter som det jag köpt. Mycket bra konstruktion tycker jag som är mycket nöjd.

Jomenvisst!

Jag måste säga att jag blir väldigt förvånad över att det faktiskt var Alt-2.

Du menar alltså att du hellre valde att ställa en fråga här på forumet, och att vänta på svar på den, än att först prova den mest troliga tangentkombinationen (samma som används i både OS X och Windows)?

Frågan besvarad på 1 dygn, jämfört med 5 sekunder.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag måste säga att jag blir väldigt förvånad över att det faktiskt var Alt-2.

Du menar alltså att du hellre valde att ställa en fråga här på forumet, och att vänta på svar på den, än att först prova den mest troliga tangentkombinationen (samma som används i både OS X och Windows)?

Frågan besvarad på 1 dygn, jämfört med 5 sekunder.

Det finns en tangent till på mitt tangentbord med tecknet @ vilket försvårade för mig. Jag är kanske inte är tillräckligt smart. Men forumet svarade snabbt. Tack!

1
Bevaka tråden