Tack för svar! Jag ska kolla in programmen ni föreslog.
Eg var det inte själva säkerhetskopieringen jag var ute efter, även om det är en viktig del. Om jag har en mapp med foton "Carins bilder" som innehåller 20 undermappar (där jag kanske bara lagt till foton i två av dem) och ska kopiera "Carins bilder" till min externa hårddisk. På hårddisken ligger redan "Carins bilder" sedan innan, men jag vill ju uppdatera med ändringarna. Jag får ibland frågan om jag vill ersätta objektet med det nyare och ibland om jag vill något annat som jag inte minns just nu.
Jag vill att min mapp på den externa hd ska spegla den på Macen med tillagda filer och borttagna. Det är då jag inte riktigt vet vad jag ska välja. Vill inte ha dubletter på den externa eller att de filer jag raderat på Macen fortfarande ligger kvar på den externa.
Jag kör TimeMashine dessutom så vill jag plocka upp raderade filer finns de ju där, eller hur? Detta är endast en extra kopia av min gamla mappstruktur från PC-tiden som jag har som säkerhet eftersom jag haft problem m iPhoto och inte vill sortera om alla tusentalsbilder om det krashar och jag inte kan återskapa eftersom felet kanske ligger i mjukvaran och jag måste göra en ominstallation och starta från scratch och inte bara bygga om biblioteket.
Lite rörigt, men fattar ni vad jag menar? Just den funktionen tyckte jag var mycket enklare på PC...