...Tycker du att det är något i mina svar som tyder på att infot skall bli serverat på ett silverfat?
Ja.
Att först säga att "jag har läst nånstans att det ska gå, men det var för komplicerat för mig" - och inte lämna mer information än så.
Och sedan bli kinkig när du ombeds att berätta mer om vad du har hittat.
Då känns det som att man vill få lösningarna serverade på silverfat.
Attityd? Jasså tycker du det?
Ja.
Att säga att det är du som ställer frågorna, och att vägra svara på motfrågor - det tycker jag är attityd.
...Svaret jag fick var inte svar på frågan utan att jag måste komma med mer fakta. Jag ser lite svårighet för mig att komma med fakta på just fakta jag själv söker...
Du har tydligen totalt missuppfattat vad frazze frågade efter. Han ville självklart inte att du skulle svara på din egen fråga. Utan han bad dig bara att berätta mer om de tips och lösningsförslag som du redan hade sökt fram.
Det är alltid bra att berätta så mycket man kan om de lösningsförslag man redan har hittat, och om de åtgärder man redan har provat.
Dels så undviker man att du får samma tips och lösningsförslag en gång till.
Och dels så får vi möjlighet att titta på de saker du redan har sökt fram, och vi kan då ta ställning till ifall det är bra tips du har hittat, och kanske guida dig igenom dem, eller så kan vi hänvisa till andra tips och lösningsförslag som kanske är bättre.