Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia tar bort kartappen Here från App Store

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kartappen Here försvinner från App Store efter omkring ett år. Nokia skyller på IOS 7 som enligt ett uttalande skadar användarupplevelsen.

Läs hela artikeln här

Tror dom skyller på iOS 7 men det är nog att den inte var så stabil och fungerande inte alltid så bra...

Ursprungligen av Redaktionen:

Kartappen Here försvinner från App Store efter omkring ett år. Nokia skyller på IOS 7 som enligt ett uttalande skadar användarupplevelsen.

Läs hela artikeln här

Såhär i bakspeglen tycker jag att lägga in egna kartor var ett av det bästa besluten Apple gjort i iOS. Inte för att kartorna var mycket att hurra för, men det blev mycket mer valmöjligheter, inte bara google dominans, dessutom finns ju nu Google Maps i en, enligt mig, bättre version. Dessutom ledde kartorna till att Forstall försvann och därmed designades iOS 7 av Ive. Ja, jag får nog säga att jag är nöjd med händelseförloppet.

Jag visste inte ens om att den fanns...

Nokia? Den där finska däcktillverkaren?

  • Medlem
  • International user
  • 2014-01-02 20:24

Nokia

Ursprungligen av pmarriott:

Nokia? Den där finska däcktillverkaren?

Nej - de tillverkar gummistövlar.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-01-09 15:13
Ursprungligen av machan:

Nej - de tillverkar gummistövlar.

De heter numera Nokian, finsk ordlek, på svenska hade det varit Nokias.

Så ja det är Nokias gummistövlar och däck och inget annat, det är väl de bästa producterna de produserat om man ser till 2000 talet.

Senast redigerat 2014-01-09 15:29
  • Medlem
  • International user
  • 2014-01-09 15:37
Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Såhär i bakspeglen tycker jag att lägga in egna kartor var ett av det bästa besluten Apple gjort i iOS. Inte för att kartorna var mycket att hurra för, men det blev mycket mer valmöjligheter, inte bara google dominans, dessutom finns ju nu Google Maps i en, enligt mig, bättre version. Dessutom ledde kartorna till att Forstall försvann och därmed designades iOS 7 av Ive. Ja, jag får nog säga att jag är nöjd med händelseförloppet.

Jag är rätt missnöjd med iOS7 på flera punkter. Vissa saker är ju bättre än tidigare, medan andra bara blev sämre. Framför allt blev ju inte användar gränssnittet lika intuitivt. Lås skärmen är ju bara början på eländet. Sedan Safari mån måste scrolla up för att få fram controll ytorna. Jäkla trist när det går back på det viset i användar gränssnittet. I funktion tycker jag ios7 är aningen bättre än ios6. Men UI är väldigt taffligt. Kör fortfarande iOS6 på min iPad bara för att vara en i statistiken för Apple, min fru kör även hon iOS6 på sin iPhone. Hon gillar inte heller ändringarna.

Då brukade jag vara den som lag in uppdateringarna så for de kom. Det har jag gjort sedan MacOS 8.6, under 7.5 eran till 8.6 fick man vara försiktig. Nåja efter MacOSX 10.4 blev jag också mer försiktig. Men numera låter jag det gå veckor eller månader som med iOS 7.

1
Bevaka tråden