Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rensa i iCloud

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur gör man för att resa tex bland bilderna man säkerhetskopierar till iCloud? Jag antar att de inte försvinner bara för att jag tar bort dem från min telefon, eller hanteras det via versionshanteringen av säkerhetskopiorna. Målet är att frigöra mer utrymme.

Bilderna i bildström tar inget utrymme från ditt iCloud-konto, så finns ingen anledning att rensa där.

http://support.apple.com/kb/HT4486?viewlocale...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-12-29 16:13

Talar ni inte om olika saker nu? Bilderna i bildström sparas i 30 dagar. Säkerhetskopia av kamerarullen via iCloud är just en säkerhetskopia. Om du raderar bilder från kamerarullen kommer nästa säkerhetskopia ta mindre plats.

Om du har ont om plats i de gratis 5 GB som ingår för iCloud säkerhetskopia och inte vill uppgradera så kan du välja att till exempel slå av säkerhetskopiering av kamerarullen till iCloud helt och hållet och istället ha en god rutin att synkronisera med iPhoto i datorn.

Inställningar > iCloud > Lagring och säkerhetskopiering > Hantera lagring > Klicka på din iOS enhets namn >Välj appar som ska skäkerhetskopieras (där Kamerarullen troligtvis är det som tar störst plats)

Bildström kan du ha aktiverad utan att den tar utav utrymmet i iCloud. Den underlättar ju synkronisering med datorn utan att ansluta med kabel, men du kan inte räkna med den som en säker backup.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-12-29 20:52
Ursprungligen av IngoX:

Bildström kan du ha aktiverad utan att den tar utav utrymmet i iCloud. Den underlättar ju synkronisering med datorn utan att ansluta med kabel, men du kan inte räkna med den som en säker backup.

Man kan verkligen inte lita på den. Godtyckligt antal bilder läggs till i iphoto och filmer verkar inte läggas över alls?

Dropbox är ett bra alternativ, men man måste komma ihåg att starta appen ibland, bakgrundssyncen fungerar åtminstone inte för mig om man inte startat den på ett tag.

Ursprungligen av Json_81:

Man kan verkligen inte lita på den. Godtyckligt antal bilder läggs till i iphoto och filmer verkar inte läggas över alls?

Dropbox är ett bra alternativ, men man måste komma ihåg att starta appen ibland, bakgrundssyncen fungerar åtminstone inte för mig om man inte startat den på ett tag.

Japp, bildström är inte att lita på öht. Har skrivit om det tidigare här i forumet i någon/några trådar.

1
Bevaka tråden