Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ljudproblem med Apple TV

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har två stycken atv där ljudet försvinner vid uppspelning av film. Ljudet i menyn fungerar fortfarande och dem är både resetade och uppdaterade till senaste sw.

Problemet uppstår när man kollat ett antal klipp på youtube eller saker via airplay.
Måste starta om atv genom att dra ut strömsladden för att det ska fungera igen. Ljudet i menyn fungerar fortfarande som sagt så där är inget fel på hdmi, och jag har testat på två olika tv-apparater.

Någon som kan hjälpa mig?

Här testat med olika enheter, både iPad och iphone. När ljudet försvunnit är där inget ljud i filmtrailers heller t.ex.

Mvh
Andreas

Har samma problem. Inget ljud på netflix eller svt play via pappan eller mobilen. Jag kan höra menyklickandet via tv-högtalarna, men inget annat. Däremot funkar ljudet om jag går via datorn. Där kan jag spela upp svt play med ljud.

Omstart av ATV löste problemet för mig, men det är ändå lite oroande. Hur ofta kommer detta att uppträda?

Ursprungligen av Ulf Boström:

Omstart av ATV löste problemet för mig, men det är ändå lite oroande. Hur ofta kommer detta att uppträda?

Ja, som sagt så försvinner problemet ett tag när man drar ut strömsladden, men så ska det ju inte vara.
Jag har upplevt problemet ca 1 vecka. Har haft mina ATV i över 1 år nu och aldrig haft problem. Det uppkommer både om man kör trådat till atv eller över wi-fi.

På något sätt skönt att man inte är ensam om problemet, men hoppas någon sitter på en lösning snart.

Gott Nytt År!

//A

• Medlem
  • Borås
  • 2013-12-30 17:14

Det låter som om det skulle kunna vara avkodningen i förstärkaren/TV:n som krånglar. Se om du kan ändra parametrar som påverkar det, både i ATV:N och förstärkaren/TV:n. Eller testa med optisk för ljudet.

Ursprungligen av Ola:

Det låter som om det skulle kunna vara avkodningen i förstärkaren/TV:n som krånglar. Se om du kan ändra parametrar som påverkar det, både i ATV:N och förstärkaren/TV:n. Eller testa med optisk för ljudet.

Hej,
Tack för ditt svar. Dock tveksam till detta. Har samma fel på 2 olika atv på 2 olika tv-apparater av olika modell o märke. Den ena atv är trådat direkt till router, och den andra går via wi-fi. Allt går via hdmi och ljudet fungerar fortfarande i menyerna (det klickande scrolljudet) på atv men ej vid filmuppspelning efter ett par klipp. När problemet uppstår fungerar inte heller ljudet från olika appar i atv så som youtube, netflix osv osv. Båda atv är resetade och uppgraderade till senaste sw.

Ska kanske säga att det är atv 3..

Min mor och far har samma problem. Deras ATV3 är kopplad med HDMI till en Philips TV. Ljudet kommer tillbaka efter omstart av ATV. Irriterande!

• Medlem
  • Borås
  • 2013-12-31 13:30

Blir det ingen skillnad när man ändrar Dolby Digitalinställningen på ATV:n?

Ursprungligen av Ola:

Blir det ingen skillnad när man ändrar Dolby Digitalinställningen på ATV:n?

Testade detta också, men avhjälpte tyvärr inte.

1
Bevaka tråden