Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta Apple-ID

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2014-01-10 15:24

Mitt Apple-ID utgörs idag av en @icloud-adress och en @gmail.com-adress, där den senare är den primära, alltså den jag loggar in med när jag köper appar osv. I samband med att jag rensade bland mina inloggningar i 1Password häromdagen upptäckte att jag har en @me.com-adress, och jag skulle hellre vilja använda den istället för min nuvarande @icloud.com-adress. Min idé var att jag loggar in på på appleid.apple.com, tar bort min Gmail-adress därifrån, loggar in appleid.apple.com på nytt men denna gång med min @me.com-adress och lägger till min Gmail-adress och anger den som primär. Har jag missat något? (Inga inköp alls har gjorts från min nuvarande iCloud-adress, utan de är alla knutna till Gmail-adressen.)

Bonusfråga: Jag antar att det fortfarande inte är möjligt att slå samman två adresser så att jag helt kan slopa användningen av min Gmail-adress i mitt Apple-ID?

• Medlem
  • 2014-01-10 16:49
Ursprungligen av BlackSmp:

Tack för svar. Det har jag gjort. E-postadressen uppfyller de villkor som finns med där (nåja, efter att ha tagit bort Gmail-adressen från mitt Apple-ID så). Det är väl bara att tuta och köra egentligen, men man vill ju självklart minimera risken för att något skiter sig. Det är ingen här som gett sig på något liknande?

Ursprungligen av san:

Tack för svar. Det har jag gjort. E-postadressen uppfyller de villkor som finns med där (nåja, efter att ha tagit bort Gmail-adressen från mitt Apple-ID så). Det är väl bara att tuta och köra egentligen, men man vill ju självklart minimera risken för att något skiter sig. Det är ingen här som gett sig på något liknande?

Jag?

Jag följde de där instruktionerna och det gick bra för mig

• Medlem
  • 2014-01-10 16:58
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag?

Jag följde de där instruktionerna och det gick bra för mig

Jaha. Nej men dåså

To be continued…

1
Bevaka tråden