Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Magic trackpad räckvidd

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur bra räckvidd har en Apple magic trackpad?

Håller på att bygga bio å vill kunna styra min MacBook Pro som står i rummet bredvid.
Det är ca 5-6 meter och en dörr emellan. Kommer det att gå?

//Michael

Svårt att säga. Men det är väl bara att testa.

Och om den väggen och dörren inte är byggda ännu, så kan du väl testa vid någon annan vägg/dörr i huset.

Bara å testa? har inte köpt någon än.
Inte lust att köpa en å inse att det inte fungerar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-01-12 12:28

Öppet köp?
Ingen kan svara på din fråga. Beror på material i dörren (ska den vara öppen eller stängd?), reflektioner, störningar från omgivningen etc.
Jag TROR det går...

Ursprungligen av brainstorm:

Bara å testa? har inte köpt någon än.

Ja, det är bara att testa. Även om du inte har någon Magic Trackpad ännu, så har du kanske någon annan pryl med Bluetooth, t.ex. en mobiltelefon. Om den får kontakt med datorn genom väggen, så lär det även funka med Magic Trackpaden.

Och som kenjon påpekar så borde du kunna utnyttja öppet köp. Kolla med butiken vid köpet ifall det är ok att returnera trackpaden om det inte skulle fungera. Säger de nej, så får du antingen prova med en annan Bluetooth-pryl först, eller chansa och köpa ändå. Och säger de ja, så har du ingenting att förlora.

Tack för tipsen, Provade nu med datorn och min iphone. datorn hittade mobilen ibland när jag sökte, så det verkar inte vara helt optimalt.

Funderade på en annan lösning nu, Finns det ingen bra app till mobilen så jag kan styra datorn?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2014-01-12 13:32
Ursprungligen av brainstorm:

Tack för tipsen, Provade nu med datorn och min iphone. datorn hittade mobilen ibland när jag sökte, så det verkar inte vara helt optimalt.

Funderade på en annan lösning nu, Finns det ingen bra app till mobilen så jag kan styra datorn?

det gör det, jag har en som heter mouse pro, eller om det är mobile mouse pro, kör över wifi, funkar rätt bra

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-01-12 23:00

Det beror lite på vad du ska styra. Hela datorn, eller bara din filmvisning?

1
Bevaka tråden