Efter att ha haft 2 top of the line Asus Zenbook-laptops det senaste året som bara har strulat oavbrutet, där den senaste nu varit på reparation i 2 månader utan att jag vet vad som kommer att hända, så tänkte jag att nu får det fanimej vara nog. Är så sjukt trött på att det inte existerar någon PC-laptop, oavsett pris, som inte är skit rent ut sagt. Så jag beställde nyss en Macbook Pro Retina 15,4", baseline-modellen som släptes för 3 månader sen. Ska ha den till programmering i skolan (Datavetenskap). Det blir dessutom min första Mac. Är väl en rätt inbiten Windows-användare, men förhoppningsvis vänjer jag mig. Ser fram sjukt mycket emot att programmera med super crisp text i 1800p
Uhm... Kanske kom av mig där lite. Hur som helst, det jag tänkte fråga er är följande: Bör man investera i Applecare för 3000:- för sin Macbook? Är ju ganska nojjig över själva hårdvaran i datorn efter att ha haft alla j*vla zenbooks som bara SKA sluta fungera konstant. Hur är det med Macbooks? Bör jag vara rädd för att batteriet eller nån annan sladd eller liknande i datorn smälter så att datorn slutar funka (hänt med båda mina zenbooks)?
Dvs, är Applecare något som behövs för att kunna sova lugnt, eller är det mer för nybörjare som gillar telefonsupport?