Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth ljud-mottagare i form av hdmi-kontakt sökes

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2014-01-15 15:20

Jag letar febrilt efter en Bluetooth ljud-mottagare i form av hdmi-kontakt. Typ som en Chromecast fast bara för Bluetooth-ljud, som man kan plugga in i lämplig tv så att den beter sig som en trådlös högtalare. Detta känns inte så avancerat men jag kan inte hitta någon.

Vet ni var eller om det finns?

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2014-01-15 15:32
Ursprungligen av Ola:

Jag letar febrilt efter en Bluetooth ljud-mottagare i form av hdmi-kontakt. Typ som en Chromecast fast bara för Bluetooth-ljud, som man kan plugga in i lämplig tv så att den beter sig som en trådlös högtalare. Detta känns inte så avancerat men jag kan inte hitta någon.

Vet ni var eller om det finns?

Ett par initiella frågor på det: Varför bluetooth och inte via trådlöst nätverk? Och ska den bara skicka ljud - och varför till TV:n i sådana fall?

Här finns ett par varianter av samma produkt som skickar både ljud och bild fast via nätverket: http://dx.com/s/ipush

/ Jonas

  • Medlem
  • Borås
  • 2014-01-15 15:44

Det är inte för fast installation utan mer för resebehov, typ hotellrum osv.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2014-01-15 15:53
Ursprungligen av Ola:

Det är inte för fast installation utan mer för resebehov, typ hotellrum osv.

Då förstår jag.

Sannerligen inte HDMI, men funktionen densamma om ändå inte lika liten som Chromecast: http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/st...

  • Medlem
  • Borås
  • 2014-01-15 16:40

Tack, idén med hdmi var att den skulle ta sitt ström-behov via hdmi, så slapp man tänka på att ladda eller koppla till USB också. Får leta vidare. Men håll gärna med om att det vore en "bra att ha" -pryl.

1
Bevaka tråden