Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCal Kalender Tid

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag håller på bli tokig! iCal är ju jättebra när jag ska skriva in mitt schema från jobbet, men det laggar... skriver jag 12-17 så blir det den tiden som registreras som "upptagen" tid. Men skriver jag in 7-12 eller 07-12 så blir den tid jag är "upptagen" 19:00-00:00, hur ska jag få kalender att fatta att när jag menar 7-12 så menar jag 7-12?

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2014-01-25 15:36
Ursprungligen av mcgregor:

Hej, jag håller på bli tokig! iCal är ju jättebra när jag ska skriva in mitt schema från jobbet, men det laggar... skriver jag 12-17 så blir det den tiden som registreras som "upptagen" tid. Men skriver jag in 7-12 eller 07-12 så blir den tid jag är "upptagen" 19:00-00:00, hur ska jag få kalender att fatta att när jag menar 7-12 så menar jag 7-12?

Har du datorn inställd på 24-timmarsformat och inte 12-timmarsformat?
Systeminställningar -> Språk & region

Ursprungligen av kajonas:

Har du datorn inställd på 24-timmarsformat och inte 12-timmarsformat?
Systeminställningar -> Språk & region

Den är inställd på 24h men jag hittade några inställningar i avancerat som jag egentligen inte riktigt vet vad dom gör men jag skolla lite och testa... Tack för tipset iaf.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2014-01-25 23:23
Ursprungligen av mcgregor:

Den är inställd på 24h men jag hittade några inställningar i avancerat som jag egentligen inte riktigt vet vad dom gör men jag skolla lite och testa... Tack för tipset iaf.

Förvisso i Lion, men detta kanske kan vara något:

https://discussions.apple.com/message/1659423...

1
Bevaka tråden