Jag raderade min iPhone efter att den totallåst sig!
I processen angav jag mitt telefonnummer. BIG MISTAKE!
Så här står det i support. Handlar om ägarbyte:
"Logga in på iCloud-kontot på www.icloud.com/find.
Välj enheten i listan på Hitta min iPhone genom att klicka på Alla enheter längst upp på skärmen.
Radera enheten genom att klicka på knappen Radera. Därmed raderas allt innehåll och alla inställningar på enheten. Ange inte ett telefonnummer eller meddelande när du blir uppmanad till det. Klicka på Nästa tills enheten är raderad.
Klicka på Ta bort från kontot när raderingen är klar så att enheten tas bort från kontot.
När enheten har raderats och tagits bort från kontot kan du fortsätta med installationsprocessen."
Nu går inte det. Telefonen börjar och det står att det kan ta ett par minuter.
Därefter kommer meddelandet "aktiveringsservern är ej tillgänglig. Försök igen om ett par minuter".
Så här har det varit i tre dagar nu!
Allt detta bara för att jag angav mitt telefonnummer när jag raderade!
Man kan även koppla den till Macen och prova med iTunes. Då får man upp att telefonen är SIM-låst och att koden måste anges.
HUR DÅ? Det finns ju ingen sifferdisplay på telefonen!
Är det kört då?
Måste jag skicka in den på service?
Jag ska gå till Tele2 och försöka låna ett tillfälligt SIM-kort så får vi se.