Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wifi-problem på iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 71 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Zinga:

Hej!
Detta verkar vara ett välkänt problem. Jag har en 4s som har problem med just wifi och bluetooth. Har följt alla råd om diverse återställningar. Fryste till och med telefonen en stund men fick då bara igång bluetooth en stund. Telenor som har sålt telefonen, vägrar ta emot den. Jag har konsumentköplagen i ryggen (telefonen köpt för 1,5 år sedan) och Applestore säger att det är ett känt problem i 4s att wifi kortet har bränt. Att det inte går att laga, utan hela enheten måste bytas ut. De kan byta ut den mot en kostnad av 1695 kronor. Jag vill ju så klart att Telenor står för den kostnaden. Men de är helt omöjliga att prata med. Kan man gå in i butiken, slänga fram luren, begära att de tar emot den och lämna? Hittills har de bara skickat iväg mig men på något sätt måste jag väl kunna lämna luren där och åtminstone få dem att titta på den?? Nu säger de att jag måste bevisa när problemet uppstod, att jag inte kan lämna telefonen i butik utan måste ringa till reklamationsavdelningen. Reklamationsavdelningen i sin tur är bara knepiga och otrevliga och slår ifrån sig problemet. Så fort man nämner att man inte har garanti kvar hos dem (eller för den delen inte är kund då telefonen har blivit upplåst och gått till en annan operatör) så är alla dörrar stängda. Men telefonen ÄR köpt hos dem, och konsumentlagen säger att de SKA ersätta varan om man kan bevisa att felet är ett fabrikationsfel. Men hur ska jag bevisa det? Blir fruktansvärt frustrerad men vägrar att ge upp!! Hjälp anyone?!

Du nämner "Diverse återställningar", har du återställt till ny enhet utan att synka tillbaka en säkerhetskopia? Har du fortfarande problem då?

@Zinga, ja, det är ett välkänt problem sedan iOS 7. Gå direkt till Apple om du har möjlighet. Reklamera.

  • Medlem
  • 2014-02-21 09:17
Ursprungligen av barbapappa_86:

Du nämner "Diverse återställningar", har du återställt till ny enhet utan att synka tillbaka en säkerhetskopia? Har du fortfarande problem då?

Ja, har återställt på alla sätt som går att återställa. Problemet kvarstår...

  • Medlem
  • 2014-02-21 09:26
Ursprungligen av keptang:

@Zinga, ja, det är ett välkänt problem sedan iOS 7. Gå direkt till Apple om du har möjlighet. Reklamera.

Har varit hos Apple som är villiga att byta ut enheten mot en ny men mot en kostnad om 1695.- Det är ju telenor jag ska reklamera till och få dem att stå för kostnaden. Men där har vi problemet. Telenor skickar runt mig och försöker undvika problemet. Vet inte om jag ska våga skicka telefonen med ett förklaringsbrev samt köpekvittot in till dem adresserat "reklamationsavdelningen" och hoppas att de inte bara slänger luren o aldrig hör av sig..... I butik tar de inte emot telefonen ens...

Ursprungligen av Zinga:

Ja, har återställt på alla sätt som går att återställa. Problemet kvarstår...

Ok, då får du helt enkelt ligga på hos Telenor, hänvisa gärna till reklamationsrätten och stå på dig och säg även att du har underlag (Tydligen är ju problemet bevisat). Vägrar dom så antar jag att nästa steg är ARN.

Det har inget som helst att göra med iOS7. Det är ett hårdvarufel. Punkt. Enheterna som är behäftade med sunkig lödning mellan wifi-antenn och moderkort, ballar ur efter ca. ett år. Jag hade iOS 5.x.x när det hände. Faktum är att den fick lite kontakt när jag uppgraderade till 7:an. Jag har gjort omlödning två ggr. Första gången höll det i 18 dagar. Andra gången i tio. Nu står jag i valet att behålla den som den är eller testa med varmare lödnig, med risk för skada på kortet. Alltså professionell lödning. Inget hemmapulande. Men reklamation för mig är rökt, trots att felet fanns där från start.

Får jag haka på tråden? Jag köpte en begagnad iPhone 4 till min son, och wifi fungerar inte på den. Min misstanke är att säljaren reparerar trasiga iPhones, men är inte världens stjärna på att göra det rätt. Finns det någonstans att gå för att försöka reparera (för lägre kostnad än en ny), eller borde jag öppna och försöka själv?

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Får jag haka på tråden? Jag köpte en begagnad iPhone 4 till min son, och wifi fungerar inte på den. Min misstanke är att säljaren reparerar trasiga iPhones, men är inte världens stjärna på att göra det rätt. Finns det någonstans att gå för att försöka reparera (för lägre kostnad än en ny), eller borde jag öppna och försöka själv?

Tror att det är dyrare att laga än att köpa en ny. Om du vill testa att göra det själv så kan du kika på ifixit.com, de har bra guider.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Tror att det är dyrare att laga än att köpa en ny. Om du vill testa att göra det själv så kan du kika på ifixit.com, de har bra guider.

Med hjälp av iFixit och lite lämpliga verktyg så hittade jag felet! Skruven som fäster antennjord saknas! (Anges på iFixit som typisk anledning för WiFi-fel.) En annan, mindre skruv satt på dess plats men fäste inte alls (och lämnade ett hål på annat ställe). Icke korrekt ihopsatt.

Det går visst att köpa ersättningsskruvar från eBay så jag provar där.

Efter uppmuntran av den här tråden reklamerade idag min frus iPhone 4S som har haft samma problem som nämnts tidigare i tråden (wifi gråat och batteriet drar plötsligt ut på 4-5 h). Lämnade in hos Tele2, de har varit tillmötesgående och positiva hittills.

Det som gör det hela spännande är väl att telefonen är 22 månader gammal men mycket gott skick. Så vi får väl se hur det hela fortskrider.

  • Medlem
  • 2014-03-30 20:57

Hej ni ska använda er av reklamationsrätten. Ursprungs fel i detta fall undermålig kvalitet på wifi chipet. Det är inte ni som ska bevisa att det är ett ursprungsfel , utan det är Apple som ska bevisa att det inte är det. Bara på det här forumet är det över 17000 som har varit in och kollat på tråden. googlar ni ute i världen så handlar det om hundratusentals felaktiga chip, så oddsen att Apple kan hävda och komma undan med att det inte rör sig om defekta produkter är obefintlig. defekta produkter är obefintlig. Om den ni köpt telefonen av inte fixar problemet (gäller telefoner nyare än 36 månader) kontakta konsumentombudsmannen i din kommun och anmäl ärendet till allmänna reklamation nämden. det spelar alltså ingen roll om garantin har gått ut det är inget garanti ärende utan en lagstiftad reklamationsrätt. ju fler som kontaktar konsumentverket ju fortare får Apple krypa till korset och ta ansvar för sin produkt.

Ursprungligen av Knicke:

Efter uppmuntran av den här tråden reklamerade idag min frus iPhone 4S som har haft samma problem som nämnts tidigare i tråden (wifi gråat och batteriet drar plötsligt ut på 4-5 h). Lämnade in hos Tele2, de har varit tillmötesgående och positiva hittills.

Det som gör det hela spännande är väl att telefonen är 22 månader gammal men mycket gott skick. Så vi får väl se hur det hela fortskrider.

Reklamationen godkändes mycket snabbt. Telefonen lämnades in i Tele2-butik och jag kunde hämta ut en "ny" ("industrirekonditionerad utbytestenhet") telefon tre arbetsdagar senare. Det var inga problem att få ut lånetelefon (av äldre modell) under inlämningstiden. Dock har det varierat hur personal i butik reagerar när man vill reklamera en iPhone och man ska nog vara beredd att argumentera lite för sin sak.

Men som sagt, det var inga problem att få igenom en reklamation med wifi grey out problematiken.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2014-03-31 08:33
Ursprungligen av Zinga:

Har varit hos Apple som är villiga att byta ut enheten mot en ny men mot en kostnad om 1695.- Det är ju telenor jag ska reklamera till och få dem att stå för kostnaden. Men där har vi problemet. Telenor skickar runt mig och försöker undvika problemet. Vet inte om jag ska våga skicka telefonen med ett förklaringsbrev samt köpekvittot in till dem adresserat "reklamationsavdelningen" och hoppas att de inte bara slänger luren o aldrig hör av sig..... I butik tar de inte emot telefonen ens...

Det är precis det du ska göra, men var noga med att använda ordet reklamation, annars tar de det som ett garantiärende och om du inte har garanti tycker de att du ska betala. Min erfarenhet av Telenor är att de fular sig så mycket de kan (Har varit kund via jobbet i fyra år).

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2014-03-31 08:40
Ursprungligen av LisaElmer:

Hallå Jonas! Jag undrar om du skulle kunna skicka ditt ärendenummer och namn till mig? Jag håller nämligen på att försöka reklamera min iPhone för exakt samma wifi problem och det verkar inte vara det enklaste. Tror att det hade hjälpt med en referens där de låtit någon reklamera sin iPhone hos telenor efter samma problem.

Oj, ber om ursäkt att jag har missat detta, ska se om jag kan leta fram numret (om din fråga fortfarande är aktuell).

  • Medlem
  • 2014-03-31 15:27
Ursprungligen av jonasn:

Det är precis det du ska göra, men var noga med att använda ordet reklamation, annars tar de det som ett garantiärende och om du inte har garanti tycker de att du ska betala. Min erfarenhet av Telenor är att de fular sig så mycket de kan (Har varit kund via jobbet i fyra år).

De fular sig ja. Skickade luren tillsammans med ett brev där vi förklarade hur väl vi sköter telefonen, länkar till diskussioner på nätet om att detta faktiskt är ett återkommande problem och berättade att Apple har bekräftat att detta är ett fabrikationsfel känt i denna typ av telefon. Skickade även kvitto och kopia av konsumentköplagen. Hittade en adress på telenors hemsida och skickade dit med att: reklamationsavdelning. Sedan hörde vi inget på en månad. Ringde och det visar sig att denna adress inte tillhör dem, och dessutom har detta företag gått i konkurs. Var är paketet? Ingen visste. Hittades till slut och blev skickat retur. När det öppnas, finns inte luren där... Ingen verkar veta var den är nu. Kul!

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2014-03-31 16:07
Ursprungligen av Zinga:

De fular sig ja. Skickade luren tillsammans med ett brev där vi förklarade hur väl vi sköter telefonen, länkar till diskussioner på nätet om att detta faktiskt är ett återkommande problem och berättade att Apple har bekräftat att detta är ett fabrikationsfel känt i denna typ av telefon. Skickade även kvitto och kopia av konsumentköplagen. Hittade en adress på telenors hemsida och skickade dit med att: reklamationsavdelning. Sedan hörde vi inget på en månad. Ringde och det visar sig att denna adress inte tillhör dem, och dessutom har detta företag gått i konkurs. Var är paketet? Ingen visste. Hittades till slut och blev skickat retur. När det öppnas, finns inte luren där... Ingen verkar veta var den är nu. Kul!

Herregud, börjar lukta anmälan till polisen där skulle jag säga.

Vårt företags mobilabonnemang går ut i maj. Får se hur det blir med Telenor då. Mitt förtroende för dem är förbrukat i alla fall.

Ursprungligen av Zinga:

De fular sig ja. Skickade luren tillsammans med ett brev där vi förklarade hur väl vi sköter telefonen, länkar till diskussioner på nätet om att detta faktiskt är ett återkommande problem och berättade att Apple har bekräftat att detta är ett fabrikationsfel känt i denna typ av telefon. Skickade även kvitto och kopia av konsumentköplagen. Hittade en adress på telenors hemsida och skickade dit med att: reklamationsavdelning. Sedan hörde vi inget på en månad. Ringde och det visar sig att denna adress inte tillhör dem, och dessutom har detta företag gått i konkurs. Var är paketet? Ingen visste. Hittades till slut och blev skickat retur. När det öppnas, finns inte luren där... Ingen verkar veta var den är nu. Kul!

Hoppas att du skickade med rekommenderad post, annars får du nästan skylla dig själv att den är borta. Om du gjorde det så rekommenderar jag att du kollar med posten, annars kan du kanske kolla din hemförsäkring (om det nu täcker sådant).

  • Medlem
  • 2014-04-01 01:50
Ursprungligen av barbapappa_86:

Hoppas att du skickade med rekommenderad post, annars får du nästan skylla dig själv att den är borta. Om du gjorde det så rekommenderar jag att du kollar med posten, annars kan du kanske kolla din hemförsäkring (om det nu täcker sådant).

Klart det va rek. Följde paketet fram o vet att det togs emot. Posten har inget med detta att göra. De har telefonen men spelar dumma, eller så har de något gravt kommunikationsproblem. Inget av det skulle förvåna mig.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2014-04-01 11:33
Ursprungligen av Zinga:

Klart det va rek. Följde paketet fram o vet att det togs emot. Posten har inget med detta att göra. De har telefonen men spelar dumma, eller så har de något gravt kommunikationsproblem. Inget av det skulle förvåna mig.

När jag beställde min 4S 64GB från Telenor skickade de en 32GB. Jag skickade såklart tillbaka den så snart jag hade fått en returfraktsedel. Efter det tog det flera veckor (ca 4 om jag inte minns fel) innan de registrerade den som mottagen. Först hade de absolut inte fått tillbaka telefonen. Jag skickade då deras kollinummer (vilket jag såklart hade sparat, undrar vad som hänt annars?) tillsammans med spårningsinformationen som visade att de hade tagit emot den och vem som hade signerat paketet. Detta fick jag göra två gånger. Sedan skulle de kontrollera min telefon, trots att plomberingen inte hade brutits. Sedan ville de ändå ha betalt för telefonen och jag fick själv bevisa ÄNNU en gång att jag hade skickat tillbaka den. Allt som allt tog detta nästan två månader, bara för att de gjorde fel från första början. Någon som tror att jag erbjöds kompensation? Icke.

Och vet ni vad? Efter alla fula knep de har försökt köra mot mig tror jag att de skickade ut fel telefon helt medvetet. De hade säkert inte 64GB i lager (trots att de sa det) och ville se om jag nöjde mig med 32GB.

Ursprungligen av pejka:

Hej ni ska använda er av reklamationsrätten. Ursprungs fel i detta fall undermålig kvalitet på wifi chipet. Det är inte ni som ska bevisa att det är ett ursprungsfel , utan det är Apple som ska bevisa att det inte är det. Bara på det här forumet är det över 17000 som har varit in och kollat på tråden. googlar ni ute i världen så handlar det om hundratusentals felaktiga chip, så oddsen att Apple kan hävda och komma undan med att det inte rör sig om defekta produkter är obefintlig. defekta produkter är obefintlig. Om den ni köpt telefonen av inte fixar problemet (gäller telefoner nyare än 36 månader) kontakta konsumentombudsmannen i din kommun och anmäl ärendet till allmänna reklamation nämden. det spelar alltså ingen roll om garantin har gått ut det är inget garanti ärende utan en lagstiftad reklamationsrätt. ju fler som kontaktar konsumentverket ju fortare får Apple krypa till korset och ta ansvar för sin produkt.

Fel. Om varan är äldre än 6 månader är det köparen som har att bevisa att felet är ursprungligt. Däremot har ARN i tidigare utslag sagt att om det är fel på en elektronisk produkt som köparen inte uppenbarligen varit inne i och rotat, och därmed orsakat felet, är det per definition ursprungligt. Hittar inte ärendet nu, men det var ett fall med ett trasigt grafikkort på en dator. Iom att den felaktiga detaljen satt innanför skalet (som var oskadat) och därmed svårligen kunde gå sönder genom yttre åverkan var felet att betrakta som ursprungligt.

  • Medlem
  • 2014-04-01 20:07

Helt korrekt ber om ursäkt.

Ursprungligen av pmarriott:

Fel. Om varan är äldre än 6 månader är det köparen som har att bevisa att felet är ursprungligt. Däremot har ARN i tidigare utslag sagt att om det är fel på en elektronisk produkt som köparen inte uppenbarligen varit inne i och rotat, och därmed orsakat felet, är det per definition ursprungligt. Hittar inte ärendet nu, men det var ett fall med ett trasigt grafikkort på en dator. Iom att den felaktiga detaljen satt innanför skalet (som var oskadat) och därmed svårligen kunde gå sönder genom yttre åverkan var felet att betrakta som ursprungligt.

Dock tror jag inte bevisläget i det här fallet blir särskit svårt. Det finns hur många inlägg som helst runt om i världen att detta problem uppkommit efter en uppdatering rekomenderad av Apple, som på något sätt, troligtvis överhettning fått ett stort antal telefoner att haverera bara folk börjar anmäla det till ARN så kommer det ett utslag för Apple Att följa, dock kan de ju ignorera och vägra fixa telefonerna. Detta leder dock till svartalistan på konsumentverket (inte bästa stället för ett varumärke). Är det någon som kommer i håg ett mobilmärke som heter Nokia. var en gång i tiden störst i världen på mobiltelefoner.
De drabbades också av allvarliga kvalitetsproblem när de blev stora. Skyllde alla fel på att kunderna utsatt telefonen för fukt och vägrade reparera dom. konsekvens folk slutade köpa skiten! är nu bara en spillra av sitt forna jag. Se och lär Apple innan det är för sent.
För att åtgärda dett behöver Apple inga garanti handlingar telefonerna har serie nummer, de vet vilka som potentiellt kan havera.
De de behver göra är att gå ut med en recall kampanj. Ex Vi har upptäckt att vissa telefoner i huvudsak Iphone 4s vid uppdatering fått problem med wifi/bluetooth mottagning. detta beror på en felaktig komponent inne i telefonen. Har du fått dettta problem lämna telefonen till närmaste auktoriserat serviställe för reparation naturligtvis utan kostnad för dej. Varsågod Apple copywriten är fri på detta ex. ni får gärna använda det. det kan rädda erat varumärke.

Senast redigerat 2014-04-06 06:17
Ursprungligen av pejka:

.... Varsågod Apple copywriten är fri på detta ex. ni får gärna använda det. det kan rädda erat varumärke.

Jag tror inte deras varumärke behöver räddas.

Ursprungligen av Zinga:

Klart det va rek. Följde paketet fram o vet att det togs emot. Posten har inget med detta att göra. De har telefonen men spelar dumma, eller så har de något gravt kommunikationsproblem. Inget av det skulle förvåna mig.

Har posten levererat paketet och paketet har signats ut så har posten gjort sitt. Vad sager Telenors reklamationsavdelning om att du har skickat telefonen till dem och fått tillbaka en tom låda?

  • Medlem
  • 2014-04-05 16:25
Ursprungligen av pmarriott:

Jag tror inte deras varumärke behöver räddas.

Det jag menarär ju självklart inte idag . Apple har ju i årtionden gjort fantastiskt bra produkter, men bara det senaste året så har det rapporterats wifi problem på flera av deras produkter varav det största problemet gäller Iphone 4s. Att man drabbas av kvalitetsproblem är ju inget nytt inom den tillverkande industrin. men ett sådant måste skötas ansvarsfullt. och det är där Apple fallerar. Prova skriv ett inlägg med konstuktiv kritik på Apples sida och du får följade meddelande "you have included content in your post thats in not permitted" dvs de censurerar sina forum. Anledningen till att köpa en Iphone är ju att få en bra buggfri fungerande telefon. Iphone 4s uppfyller inte det pga tillverkningsfel. Så det jag menar till Apple är ta hand om kundera det är dom som betalar era löner och dålig kvalitet i kombination med dålig kundvård kommer att medföra mindre kunder.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-04-05 17:31

Apple har den absolut bästa kundvård jag har sett i hela mitt liv! Det brukar vara väldigt smärtfritt att få felaktiga prylar utbytta.
De forum du troligen menar är inte du du ska använda för att klaga på Apples kundvård. Det är därför de tar bort de meddelanden som inte har med det forumet att göra, de vill att du ska hålla dej till ämnet.

  • Medlem
  • 2014-04-05 18:42

Ja det har du rätt i

Ursprungligen av kenjon:

Apple har den absolut bästa kundvård jag har sett i hela mitt liv! Det brukar vara väldigt smärtfritt att få felaktiga prylar utbytta.
De forum du troligen menar är inte du du ska använda för att klaga på Apples kundvård. Det är därför de tar bort de meddelanden som inte har med det forumet att göra, de vill att du ska hålla dej till ämnet.

Ja det har du rätt i forumet är till för tekninsk support. Idethär fallet så är ju det tekniska utrett Apple byter ju ut de telefoner som har garanti inga problem. De har ju också erkänt att felet är ett fabrikationsfel Hårdvarufel som funnits sen telefonen var ny, men det har visat sig först nu i större utsträckning vid ios7 uppdatering som överhettat wifi chipet. Om Apple hade den absolut bästa kundvård
skulle det ha sett ut så här. Du går in på Apples hemsida klickar på grå wifi följer de Tekninska anvisningarna med återställning mm.
Sen får du beskedet "om detta inte hjälper så är din telefon ren av de som har ett defekt wifi chip . Lämna in den för kostnadsfri reparation. alla de har stegen finns. Skillnaden är att vi som inte har garanti ska betala 1350 kr för ett kännt fabrikationfel.
Detta min vän Är usel kundvård.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-04-05 20:12

Det har inget med garanti att göra. Konsumentköplagen ger dej tre års reklamationsrätt, så är den mindre än tre år gammal ska det inte kosta dej något.
Är den mer än tre år och du inte har upptäckt felet inom den tiden räknas det nog som att produkten har passerat sin livslängd...
All kundvård kan förstås bli bättre, även Apples. Men att kalla det för usel kundvård håller inte jag med om (jag har fått produkter utbytta, hemkörda, av Apple utan någon som helst kostnad).

Ursprungligen av pejka:

Det jag menarär ju självklart inte idag . Apple har ju i årtionden gjort fantastiskt bra produkter, men bara det senaste året så har det rapporterats wifi problem på flera av deras produkter varav det största problemet gäller Iphone 4s. Att man drabbas av kvalitetsproblem är ju inget nytt inom den tillverkande industrin. men ett sådant måste skötas ansvarsfullt. och det är där Apple fallerar. Prova skriv ett inlägg med konstuktiv kritik på Apples sida och du får följade meddelande "you have included content in your post thats in not permitted" dvs de censurerar sina forum. Anledningen till att köpa en Iphone är ju att få en bra buggfri fungerande telefon. Iphone 4s uppfyller inte det pga tillverkningsfel. Så det jag menar till Apple är ta hand om kundera det är dom som betalar era löner och dålig kvalitet i kombination med dålig kundvård kommer att medföra mindre kunder.

5 st 4s har passerat mig. Inga problem med wifi på någon av dem. Det är ett försvinnande litet antal som drabbas i förhållande till mängden sålda.

  • Medlem
  • 2014-04-06 12:03

Rekamationsrätten är bra

Ursprungligen av kenjon:

Det har inget med garanti att göra. Konsumentköplagen ger dej tre års reklamationsrätt, så är den mindre än tre år gammal ska det inte kosta dej något.
Är den mer än tre år och du inte har upptäckt felet inom den tiden räknas det nog som att produkten har passerat sin livslängd...
All kundvård kan förstås bli bättre, även Apples. Men att kalla det för usel kundvård håller inte jag med om (jag har fått produkter utbytta, hemkörda, av Apple utan någon som helst kostnad).

Jag är mycket medveten om detta, problemet är bara att jag har 2 stycken Iphone 4s. Båda är över 12 månader gamla en fungerar klockrent, en har inget wifi. Den som inte fungerar är köpt utomlands utan för eu och har alltså inget lagstiftat skydd, den svenska däremot med uppdaterat Ios har inga problem. Jag kanske var lite hård om Svenska Apple supporten i min bitterhet. Jag har naturligtvis varit i kontakt med dom och de gör så gott de kan efter de direktiv de får. Hade min utlädska telefon varit yngre är 12 månader hade jag fått en ny inga problem. Det är alltså direkt konstaterat att den hade det här fabrikationsfelet när den var ny. men eftersom det visat sig först när uppdateringen överhettat wifi chipet och efter 12 månader så tar Apple inget ansvar trots att de vet att telefonen var felaktig när den var ny. Så ett beslut centalt Från Apple att reparera all felaktiga telefoner är vad som behövs för att hjälpa mig. Bilfabrikanter gör sådana åtgärder hela tiden, Siemens/Bosch håller just nu på att byta delar i diskmaskiner som kan överhetta tillverkade mellan 1999 och 2005 alltså de åtgärdar 15 år gamla maskiner pga fabrikations fel utan kostnad för kunderna, medan Apple struntar fullständigt i sina kunder om deras apparater är äldre än 12 månader trots att det är deras fel. Detta faktum gör att jag ter till uttrycket USEL.
Anledningen till att de som har äldre svenssålda telefoner med detta problem och får dessa lagade är den lagstiftade reklamationsrätten utan denna hade Apple struntat i dem med. Svenka reklamationsrätten är bra, Apples kundvård är det inte.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-06 12:27
Ursprungligen av pejka:

Svenka reklamationsrätten är bra, Apples kundvård är det också.

Du köper en telefon utomlands,förhoppningsvis har du tagit reda på att det inte är världsgaranti på iPhone.
Likväl så gnäller du när den går sönder. Nej det är inte fel på Apples kundvård utan dom gör precis det dom åtagit sig att göra.

Bevaka tråden