- kenjon
- Medlem ●
- Karlskoga
Min beter sig också så ibland. Det kan bero på tillfälligheter. Kanske har du befunnit dig i ett hörn av ett rum lite mer under den aktuella tiden där mottagningen är just lite sämre. Kanske har det varit lite mer aktivitet på Facebook just då. Inget att hänga upp sig över. Ladda och se glad ut.
Min beter sig också så ibland. Det kan bero på tillfälligheter. Kanske har du befunnit dig i ett hörn av ett rum lite mer under den aktuella tiden där mottagningen är just lite sämre. Kanske har det varit lite mer aktivitet på Facebook just då. Inget att hänga upp sig över. Ladda och se glad ut.
Aha, har inte ändrat någon plats utan samma plats på jobbet så borde inte va problem där. Det enda jag gjort är att jag köpt ett skal och haft på mobilen, kanske skalet som täcker för wifi/4g antennen och gör att den måste söka oftare?
Aha, har inte ändrat någon plats utan samma plats på jobbet så borde inte va problem där. Det enda jag gjort är att jag köpt ett skal och haft på mobilen, kanske skalet som täcker för wifi/4g antennen och gör att den måste söka oftare?
Kan säga såhär att jag tog av skalet igår kväll och laddade mobilen över natten. Under dagen har batteriet varit som förr. Antar att skalet täckte för antenner så mobilen fick jobba mer och därav dränerades batteriet fortare.
Gå in i "field test mode" genom att ringa till *3001#12345#* och titta på siffran där du hade dina bars innan. Jämför med och utan skal.
Lägre siffra (dBm) är sämre täckning. För mig gör skal ingen som helst skillnad.
Kom ihåg att mätvärdet är i -dBm så -128 är mindre än -56 etc
Gå in i "field test mode" genom att ringa till *3001#12345#* och titta på siffran där du hade dina bars innan. Jämför med och utan skal.
Lägre siffra (dBm) är sämre täckning. För mig gör skal ingen som helst skillnad.
Kolla upp det men hittade inte under vilken flik/kategori det skulle finnas, fanns en del där inne som jag dock inte vet vad som används till.
Kolla upp det men hittade inte under vilken flik/kategori det skulle finnas, fanns en del där inne som jag dock inte vet vad som används till.
Fattade du ens vad han föreslog dig göra??
Har testat detta och enligt testet är siffrorna likadana med och utan skal. Men har haft telefonen utan skal i 3 dagar och märkte skillnad på batteriet, kanske igen gemensamt men vet inte. Har lyckats tappa telefonen 2 ggr och därför köpte jag skalet.. men tror nog det förblir utan skalet då telefonen blir så mycket snyggare och bekvämare att hålla i.
Tänkte uppdatera lite. Har haft telefonen med skal på och batteriet är som utan skal. Det jag gjorde var att jag tog bort Viber och Whatsup och installerade apparna på nytt och sen dess är det ok. Vet inte om detta var boven, men det fungerar nu
Jag är så evinnerligt trött på batteritiden på min 5S..
Jag har stängt av push, autouppdatering av appar o.s.v
Nu har jag använt telefonen sedan 8 imorse, nu har jag 39% kvar. Jag har inte gjort särskilt mycket. Lite surf, några samtal. Nästa telefon som Apple behöver inte vara ett dugg snabbare, inte bättre kamera heller. Bara bättre batteritid som håller en HEL dag oavsett typ.
Nu har jag använt telefonen sedan 8 imorse, nu har jag 39% kvar. Jag har inte gjort särskilt mycket. Lite surf, några samtal. Nästa telefon som Apple behöver inte vara ett dugg snabbare, inte bättre kamera heller. Bara bättre batteritid som håller en HEL dag oavsett typ.
Jag förstår dig. Måste vara frustrerande.
Håller med.
Ett problem iPhone alltid haft, batteritid.
Andra tillverkare har kommit väldigt långt i denna utveckling och kan nu ha 2-3 dagars batteritid.
Du får ha möjligheter till att ladda din iPhone nära tillhands.
Vad har ni andra för batteritid på 5S?
Jag fattar inte hur ni gör ärligt talat? Visst, jag använder min mycket på internet men ändå.
Blåtand är i för sej på jämt i ju med Pebble klocka, det kan väl inte vara meningen att allt ska vara avstängt.
Det blir en rätt tråkig telefon då..
Jag fattar inte hur ni gör ärligt talat? Visst, jag använder min mycket på internet men ändå.
Blåtand är i för sej på jämt i ju med Pebble klocka, det kan väl inte vara meningen att allt ska vara avstängt.
Men rätt en tråkig telefon då..
Laddade telefonen i natt, har 93% just nu och har spelat en del wordfeud/quizkampen samt ringt och smsat kanske 5-10 samtal/mail.
Det är inte ett dugg svårt att få en lång batteritid. Det är bara för tillverkaren att sätta på ett jättebatteri. Men då blir telefonen klumpig och folk gnäller över det. En iPhone drar mer ström än en Nokia 3210, men den är aningen mer avancerad också.
Kanske kan ett extraskal med extra batteri vara en lösning? Eller blir telefonen för klumpig då?
Det blir en rätt tråkig telefon då..
Allt påslaget, telefonerar ett par timmar om dagen. Laddar sisådär 25 min 2 ggr per dygn i bilen till/från jobb. Känns som att jag skulle klara ca 48 h på en laddning.
2 dagar. 1 dag vid riktigt tung användning (typ, fördriva tiden på flygplatser). Moves-appen i bakgrunden för jämnan dessutom, stänger jag av trackingen brukar det gå att krama ut 3 dagar.
Lite mindre än en dag ibland, men använder telefonen väldigt mycket i både jobbet och privat. Kör en fitness-tracker igång alltid och bluetooth, wifi, 4g, platstjänster. Skype och Google Hangouts drar mycket ström tycker jag det verkar som. Har laddare både hemma och på jobbet så löser sig oftast utan problem.
Lite mindre än en dag ibland, men använder telefonen väldigt mycket i både jobbet och privat. Kör en fitness-tracker igång alltid och bluetooth, wifi, 4g, platstjänster. Skype och Google Hangouts drar mycket ström tycker jag det verkar som. Har laddare både hemma och på jobbet så löser sig oftast utan problem.
Precis Ida man ska ju använda sin telefon och då är en dag normalt skulle jag gissa. Tråkigt att gå omkring och tänka jag måste snåla in här och stänga av där för att få slippa ladda telefonen varje dag och kunna nå upp till två dagar mellan laddningarna till varje pris
Handen på hjärtat två dagar låter mycket om man verkligen använder telefonen som den är tänkt att användas men okey vissa har mobilen som en säkerhets och trygghets pryl och har inte behovet att använda den så mycket det köper jag.
Kör man 4G och skype så laddar man varje dag där en viktigt skillnad tror jag.
Skype märker jag inte av så mycket på batterifronten, däremot så suger Facebook via 3G/4G musten ur batteriet riktigt fort. När jag är på resande fot och är inne på FB så ser jag hur batteriprocenten rasar med i storleksordningen 1-2 % per minut.
Skype märker jag inte av så mycket på batterifronten, däremot så suger Facebook via 3G/4G musten ur batteriet riktigt fort. När jag är på resande fot och är inne på FB så ser jag hur batteriprocenten rasar med i storleksordningen 1-2 % per minut.
Facebook dränerar batteriet på 3G/4G som du säger. Men det mesta med 3G/4G drar batteri. Idag har jag använt telefonen lite mer än jag brukar, mer surf på mobilen och lyssnade på strömmad radio då jag inte var i närheten av dator så det lär behövas en laddning ikväll. Annars är 2 dagar det vanliga för mig.
Den appen också alltså, inte konstigt jag behöver ladda ofta