Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela media

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2013-09-27 11:31
Ursprungligen av lensv:

En fråga till... Finns det något vettigt sätt att använda iPhotos bilder med Plex?

Nå'n som har koll?

Ursprungligen av lensv:

Nå'n som har koll?

Det finns i Plex.
http://wiki.plexapp.com/index.php/Plex_Media_...

• Medlem
  • Norrköping
  • 2013-09-27 13:39

Aha, nu fattar jag! iPhoto läggs till som en kanal. Jag höll på och grottade med biblioteket och där hade jag ingen framgång ;-o

• Medlem
  • Norrköping
  • 2013-09-27 16:55

Har grubblat lite till nu. Plex på NAS blir nog trots allt det bästa alternativet i det här fallet. Kan någon rekommendera en vettig enhet där mjukvaran för Plex finns med?

Nästa fråga är backup... Bara raid1 är inte mycket att förlita sig på. Finns det någon NAS som har stöd för backup från en intern disk/volym till en annan eller måste man blanda in ytterligare fristående enheter?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2013-10-07 07:49

Fick bli följande NAS (verkar uppfylla alla krav):

http://www.dustin.se/product/5010649435/synol...

Hoppas att den är lika bra i verkligheten som på pappret.

Ursprungligen av lensv:

Fick bli följande NAS (verkar uppfylla alla krav):

http://www.dustin.se/product/5010649435/synol...

Hoppas att den är lika bra i verkligheten som på pappret.

Det kommer nog bli fint till slut.

• Medlem
  • 2014-03-01 13:09

Spin-off fråga

Tack för en mycket bra redogörelse för hur iPhoto och iTunes fungerar. Nu förstår jag bättre hur det fungerar.

Jag har dock en fråga till i ämnet.

Om jag skapar olika databaser för användarna och fixar hemmadelningen, kan jag då ha de olika databaserna liggandes på en och samma NAS. Vill nämligen flytta över databaserna, som ligger på en MacMini idag, till en NAS eftersom utrymmet är slut på minin

Jag trodde att om hemmadelningen ska fungera så måste databaserna ligga på olika enheter som också är påslagna?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-03-01 20:41
Ursprungligen av hman:

Tack för en mycket bra redogörelse för hur iPhoto och iTunes fungerar. Nu förstår jag bättre hur det fungerar.

Jag har dock en fråga till i ämnet.

Om jag skapar olika databaser för användarna och fixar hemmadelningen, kan jag då ha de olika databaserna liggandes på en och samma NAS. Vill nämligen flytta över databaserna, som ligger på en MacMini idag, till en NAS eftersom utrymmet är slut på minin

Jag trodde att om hemmadelningen ska fungera så måste databaserna ligga på olika enheter som också är påslagna?

Det spelar ingen roll var databaserna/biblioteken ligger, så länge de är klart separerade i själva filsystemet. Du kan dela ut flera bibliotek från samma dator rent av, om du har flera användare på den datorn som kör varsin instans av iTunes. Jag har själv löst det så med mitt eget och sonens bibliotek som kör på samma Mac Mini.

• Medlem
  • 2014-03-02 16:55

Tackar

Bevaka tråden