Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Permanent zoom i Safari.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-03-04 12:37

Jag har ganska dåligt närseende och använder då sk läsglasögon. Iom att jag har en iMac på 27" brukar jag i Safari trycka cmd och + en två-tre gånger för att få allt förstorat. Då slipper jag brillorna. Finns det något sätt att få denna förstoring default så man slipper knacka in förstoringen varenda gång jag ladder en ny sida? Jag skulle även vilja få adressraden större.

Senast redigerat 2014-03-04 14:01
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-03-04 12:56

Jag har en MagicPad, och håller nere ctrl samtidigt som jag glider upp/ner med två fingrar på paden.

Ursprungligen av kenjon:

Jag har en MagicPad, och håller nere ctrl samtidigt som jag glider upp/ner med två fingrar på paden.

Att det finns fler sätt att göra inzoomningen är ju ingen lösning på frågan.

Frågan handlar ju om att han vill slippa göra någon manuell åtgärd varje gång, och i stället få förstoringen/inzoomningen att vara permanent.

Här finns några förslag på lösningar:
https://www.google.se/search?q=safari+permane...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-04 13:26

Safari - Inställningar - Avancerat - Hjälpmedel - Använd aldrig typsnittsstorlekar mindre än (skriv tex 16)

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-03-04 14:10
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Att det finns fler sätt att göra inzoomningen är ju ingen lösning på frågan.

Frågan handlar ju om att han vill slippa göra någon manuell åtgärd varje gång, och i stället få förstoringen/inzoomningen att vara permanent.

Här finns några förslag på lösningar:
https://www.google.se/search?q=safari+permane...

Tack för svaren. Håller på att testa AllPagesZoom extension. Verkar göra det jag vill.

Ett sätt att zooma hela skärmen är att hålla inne "CTRL" och rulla m mushjulet eller dylikt. Det går att zooma så långt in att muspekaren blir 10cm hög

För att sedan se de delar av skärmen som hamnar utanför ramen sas så är det bara att flytta ut muspekaren i kanterna av skärmen

1
Bevaka tråden