Nej, fel!
Aktiveringslåset i iOS7 förhindrar att du kan aktivera enheten igen, även om den är satt i DFU-mode. Man kanske kan installera ett jailbreak, men du kan inte aktivera ett nyinstallerat iOS via Apples servrar.
Enhetens id är låst till det Apple-ID som användes för att sätta på Hitta min iPhone. Det spelar ingen roll om användaren inte har hunnit låsa eller radera enheten via Hitta min iPhone innan tjuven sätter den i DFU-mode, den kommer ändå inte att kunna aktiveras som en normalt fungerande iPhone förrän ägaren har tagit bort den enhetens association till sitt Apple-ID.
Det är alltså väldigt bra om alla börjar använda Hitta min iPhone med det automatiska aktiveringslåset. Också väldigt bra om alla lär sig att radera enheten från sitt konto innan försäljning, och att alla kontrollerar att detta är gjort innan köp
Den här tekniken är ju möjlig eftersom Apple alltid använt aktivering av iPhone via deras servrar, ursprungligen som en tjänst för att kunna låsa telefonen till viss operatör. Det här är ju en vettigare användning!
Apple: iCloud: Aktiveringslås för Hitta min iPhone i iOS 7
lLounge: iOS 7: Activation Lock + Find My iPhone