- kladda
- Medlem ●
- Göteborg
Uppdateringen innehåller förhållandevis mycket nya/uppdaterade grejer och bland annat sägs problemet med slumpmässiga omstarter vara löst, snabbare och exaktare TouchID (fingeravtrycksläsaren på iPhone 5S), optimering så att iOS 7 går snabbare på iPhone 4, stöd för CarPlay samt en funktion som gör så att SIRI kan lyssna längre fraser än vad idag är fallet (håll ner startknappen).
Man har även gjort en del gränssnittsuppdateringar där de mest märkbara är telefonens knappsats samt avstängningsknapp som nu ska ha fått rundade hörnen. Sen har man givetvis fixat lite allmänna buggar som man brukar göra vid alla uppdateringar.
-Feber.se
...å via länken nedan hittar man en lista på nyheter & förbättringar:
Hos Apple: Support -> Featured Downloads ->iOS 7.1
Du måste göra en restore. Så har det iaf alltid varit när jag kört betor och ska gå till GM.
Alternativt ha GM ipsw och köra en manuell uppdatering i iTunes.
Du måste göra en restore. Så har det iaf alltid varit när jag kört betor och ska gå till GM.
Alternativt ha GM ipsw och köra en manuell uppdatering i iTunes.
Misstänkte det. Ska uppdatera manuellt.
Någon som hört något mer om CarPlay från biltillverkarna?
Hur kommer det släppas?
och som varligt är inte Sverige med på listan
Lite tröttsamt att vi får vänta på funktioner som Carplay
Lika tröttsamt som att det tog år innan vi fick iTunes Match och ännu inte har fått Radio eller att Siri inte finns på Svenska
Den sista. Skumt.
Jag har kompisar som också fick uppdateringen som OTA trots att de körde den senaste betan.
och som varligt är inte Sverige med på listan
Lite tröttsamt att vi får vänta på funktioner som Carplay
Lika tröttsamt som att det tog år innan vi fick iTunes Match och ännu inte har fått Radio eller att Siri inte finns på Svenska
Först måste du ha en bil som stödjer carPlay. Det är ett större problem enligt mig
Och nu går det att byta hemskärms-sida innan "stängnings-animeringen" är klar, om man stänger en app med "stäng-gesten" (alltså endast iPad). Tack för det!
Och wifi-synk funkar ännu inte, efter (nästan) 1.5 år.... sätter jag i telefonen i laddaren händer ingenting, däremot går det att initiera manuellt.
Och ja, jag har gjort en "åter-registrering" som dialogrutan efter uppdateringen säger att man ska göra.
Måste man installera 7.06 för att sedan gå till 7.1? Min telefon hävdar 7.06 är det senaste!
Svarar mig själv. För att lösa uppgiften på både telefon och iPad fick jag starta om dem. Då kunde jag uppdatera utan att gå via 7.06.
Spontant känns även min iPhone 5S rappare. Trevligt. Hoppas på telefonbuggfixar också!
Såg nu ändringarna i kalendern. Går det att få tillbaka "listvyn"? Det är nämligen så att jag har ett antal olika kalendrar på min iPhone och ibland avmarkerar jag alla kalendrar utom en för att se alla kommande kalendrar i just denna. Men det verkar inte gå att se alla aktiviteter i en lisyvy, väl?
Wahhh! Jag visste knappt hur man skulle svara i telefon i morse... men jag gillar det och telefonen känns bra mycket snabbare nu. (5C).