Hejsan!
För ett litet tag sedan så började originaldisken på min MBP 15" 2011 (late) krångla och jag tänkte då lägga in en större som tillägg till SSD som jag installerade sedan tidigare.
Köpte denna:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponent...
Lägger över alla filer och hemmappar (ej program eller liknande) på extern hårddisk, varav den måste vara kopplad under tiden jag för över filerna till nya interna.
Men, när jag väl har installerat hårddisken i Optibay, inom konstens alla regler, så funkar det inte att formatera/partionera den. Hur jag än gör så får jag detta felmeddelande:
Har även testat med andra hårddiskar och får samma resultat. Även att köra via Terminalen funkar inte.
När jag istället lägger min SSD i Optibay istället så startar datorn upp med ökända frågetecknet:
Vad tror ni felet består av? Jag har läst runt om att Optibay porten i MBP 2011 endast har SATA II hastigheter, men enligt firmware uppdatering det ändå ska fungera med SATA III (plus att det står i min systeminfo att båda länkhastigheterna är på 6GB).
Är det något jag har missat? Har nästan slitit av mig håret vid det här laget så all info och tips uppskattas