En budget-iPad med bra skärm och hyfsat med pulver under huven låter väl ok.
Men en 5C med 8GB: Löjeväckande trams för att locka in strökunder i butiken och sedan sälja på dem "dubbelt så mycket" (16GB) för en liten peng extra...
Skulle Apple _verkligen_ vilja få snurr på 5C-försäljningen internationellt skulle de behöva ligga under iaf 2500 kr för 8GB (helst <2000) och kanske under 3000 för 64GB (skippa 16 och 32GB). Lite ungefär som Xiaomi:s Mi3 som lockar drivor av köpare av typen "young professionals" som iofs gillar Apple, HTC eller Samsung men inte tycker det är värt 3-4 ggr pengarna. I synnerhet inte efter några mobilbyten varje eller vartannat år. Och märkestrogen är man _inte_ i länder som Kina (där Xiaomi kommer ifrån)... De flesta klarar sig bra med gratisappar och bygger sällan upp något större bibliotek med köpta program.
Tillägg: På tal om 5C i Kina. http://shanghaiist.com/2014/03/18/iphone_5c_s...
Antingen skall det vara top-of-the-line (dyrt spelar då ingen roll) eller också skall det vara prisvärt (som exvis Xiaomi ovan). Någonting mittemellan funkar _inte_.
The 5c has not only been out-sold by its (significantly) more expensive 5s brother, but it's even been beaten by the older iPhone 5.