Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple tv 3 inkopplad till dac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att testa på att streama Spotify, internetradio etc från min iPhone via airplay till min 2-kanals Naim stereo. Har en Apple tv 3 som jag förstår ska kunna funka som till detta. Vet att jag behöver en DAC efter Apple tv;n. Men hur bra funkar det i praktiken? Jag måste väl inte ha på tv,n för att det ska funka tex? hur pass bra blir ljudet med en DAC i 1500kr klassen typ dacmagic?

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-19 20:15
Ursprungligen av alec3000:

Funderar på att testa på att streama Spotify, internetradio etc från min iPhone via airplay till min 2-kanals Naim stereo. Har en Apple tv 3 som jag förstår ska kunna funka som till detta. Vet att jag behöver en DAC efter Apple tv;n. Men hur bra funkar det i praktiken?Jag måste väl inte ha på tv,n för att det ska funka tex? hur pass bra blir ljudet med en DAC i 1500kr klassen typ dacmagic?

Nej du måste inte ha på tv´n

• Medlem
  • Kungälv
  • 2014-03-20 09:33

Jag antar att stereon inte har optisk ingång eftersom du behöver dac.
Utan att ha hört grejerna skulle jag säga att begränsningen ligger garanterat i spotify och internetradio, inte utrustningen.

Funderar på att testa på att streama Spotify, internetradio etc från min iPhone via airplay till min 2-kanals Naim stereo. Har en Apple tv 3 som jag förstår ska kunna funka som till detta. Vet att jag behöver en DAC efter Apple tv;n. Men hur bra funkar det i praktiken? Jag måste väl inte ha på tv,n för att det ska funka tex? hur pass bra blir ljudet med en DAC i 1500kr klassen typ dacmagic?

Köpte denna för under 100kr på ebay ->

http://www.ebay.com/itm/380802419828?_trksid=...

Fungerar perfekt.

Ursprungligen av Json_81:

Jag antar att stereon inte har optisk ingång eftersom du behöver dac.
Utan att ha hört grejerna skulle jag säga att begränsningen ligger garanterat i spotify och internetradio, inte utrustningen.

Ja okej lite det jag misstänkte också

Ursprungligen av Bananamonkey:

Köpte denna för under 100kr på ebay ->

http://www.ebay.com/itm/380802419828?_trksid=...

Fungerar perfekt.

Ja jag har funderat på något ännu billigare alternativ, känns bara lite fel att koppla den till en anläggning som kostar ca 30.000:-

Att diskutera ljud är svårt. Många tycker olika och det är lätt att bli känslosam.
Dacmagic funkar då kanon. Har använt den första versionen och den är bra för det finns många inkopplingsmöjligheter.

Man kan tro att digitalt ljud inte påverkas av elektroniken och det är väl oftast det man diskuterar.

Ursprungligen av kenta777:

Att diskutera ljud är svårt. Många tycker olika och det är lätt att bli känslosam.
Dacmagic funkar då kanon. Har använt den första versionen och den är bra för det finns många inkopplingsmöjligheter.

Man kan tro att digitalt ljud inte påverkas av elektroniken och det är väl oftast det man diskuterar.

Jo visst är det det så alla har sin egen uppfattning och ljud-smak.

Jo visst är det det så alla har sin egen uppfattning och ljud-smak.

Så sant som det var sagt. Just nu använder jag mig av Primaregrejer och är mycket nöjd. Dacmagic:en tyckte jag var otrolig för priset men om man liksom du har en anläggning för mycket pengar så är det svårt att nöja sig med något billigare. Om inte för ljudkvalitén så för estetiken.

Ursprungligen av kenta777:

Så sant som det var sagt. Just nu använder jag mig av Primaregrejer och är mycket nöjd. Dacmagic:en tyckte jag var otrolig för priset men om man liksom du har en anläggning för mycket pengar så är det svårt att nöja sig med något billigare. Om inte för ljudkvalitén så för estetiken.

Hade faktiskt en Primare i21a för ca 6 år sen, fastnade inte alls för den, kort därefter testade jag Naim, sen dess är jag fast! Så du ser alla tycker vi olika!

1
Bevaka tråden