Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag får inte rätt på synkningen av mina kontakter och kalendrar. Jag har ett konto på iCloud och i det ser jag nästan alla mina kontakter. Jag ser samma kontakter om jag väljer det i grupper på min iPhone. Men jag kan inte se vissa kontakter som jag lagt in nyligen. Då måste jag välja att se alla kontakter på min iPhone. Gamla kontakter som jag hade innan jag skaffade iPhone för första gången finns kvar. Hur gör jag för att städa upp i denna röra av kontakter?
I kalendern på min MacBook Air ser jag inte den kalender som jag prenumererar på (min frus) där vi synkar familjens aktiviteter. Däremot ser jag min egen kalender,...?
Kolla så alla dina grupper ligger under iCloud, och inte någon under den egna enheten. Dety är ett väldigt vanligt fel.
Logga in på iCloud.com. Finns alla dina kontakter där?
Kolla så alla dina grupper ligger under iCloud, och inte någon under den egna enheten. Dety är ett väldigt vanligt fel.
Logga in på iCloud.com. Finns alla dina kontakter där?
Då har du säkert råkat skapa dessa kontakter utanför iCloud. Enklaste sättet att fixa detta är att i Contacts.app på datorn bara markera och dra över dessa till iCloud. Givet att du har en Mac, dvs.
Då har du säkert råkat skapa dessa kontakter utanför iCloud. Enklaste sättet att fixa detta är att i Contacts.app på datorn bara markera och dra över dessa till iCloud. Givet att du har en Mac, dvs.