Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriva i PDF-filer?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag söker efter en app där man kan skriva i en PDF-fil, då föreläsningarna läggs ut som PDF så vill jag skriva i filerna istället för att sitta och anteckna utöver dom. Jag har testat en hel del, trivdes med Foxit PDF men sedan senast uppdateringen av det så skrivs bokstäverna åäö ihop vilket är otroligt irriterande och då dem inte svarar på mejl vill jag gärna hitta en annan app som fungerar istället.

Det viktigaste är alltså att kunna skriva direkt i deras powerpoint. Tack!

  • Medlem
  • 2014-03-24 15:39

Du kan använda senaste versionen av Adobe Reader för att skriva kommentarer i en pdf. Om den inte är låst.

// Poul

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-03-24 17:52
Ursprungligen av emeliebjormo:

…skriva i en PDF-fil… …i deras powerpoint…

PDF eller PowerPoint?
För PDF skulle jag kika på PDF Expert 5, lär vara rätt fint. (Har bara erfarenheter av 4.7.2 som är finfint.)

Ursprungligen av emeliebjormo:

Hej!
Jag söker efter en app där man kan skriva i en PDF-fil, då föreläsningarna läggs ut som PDF så vill jag skriva i filerna istället för att sitta och anteckna utöver dom. Jag har testat en hel del, trivdes med Foxit PDF men sedan senast uppdateringen av det så skrivs bokstäverna åäö ihop vilket är otroligt irriterande och då dem inte svarar på mejl vill jag gärna hitta en annan app som fungerar istället.

Det viktigaste är alltså att kunna skriva direkt i deras powerpoint. Tack!

'

Det låter som en bugg. Har du kollat med utvecklaren?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-24 21:53
Ursprungligen av hummel:

'

Det låter som en bugg. Har du kollat med utvecklaren?

Ja, mejlat tre-fyra ggr utan svar. :/

Ursprungligen av reboot81:

PDF eller PowerPoint?
För PDF skulle jag kika på PDF Expert 5, lär vara rätt fint. (Har bara erfarenheter av 4.7.2 som är finfint.)

Det kostar ju 75kr, as dyrt, haha!

Ursprungligen av poul:

Du kan använda senaste versionen av Adobe Reader för att skriva kommentarer i en pdf. Om den inte är låst.

// Poul

Tack, det verkar funka.

Ursprungligen av emeliebjormo:

Det kostar ju 75kr, as dyrt, haha!

Ja, gud förbjude att utvecklare får vettigt betalt för sitt arbete.

Ursprungligen av emeliebjormo:

Tack, det verkar funka.

Visste inte ens att Adobe reader fanns till iOS.

Ursprungligen av emeliebjormo:

Ja, mejlat tre-fyra ggr utan svar. :/

Kanske bättre att skapa en "ticket" istället, http://tickets.foxitsoftware.com/ticket.php

1
Bevaka tråden