Hej!
Jag hade tidigare D-Link i hela mitt nätverk i huset, och allt funkade finfint.
Efter ett tag så pajade D-linken, och då bytte jag ut hela nätverket mot en Airport Extreme på nedervåningen, och en Airport Express som extender på övervåningen.
Jag har märkt att min Libratone Zipp, som jag kör via airplay på övervåningen, tappar ljudet emellanåt. Den kan spela ett par minuter för att vara tyst i ett par sekunder och sen fortsätta; helt random.
Jag har ställt den nära min Express för att försäkra mig om att den verkligen har nätverk, dock utan förbättrning.
Jag har provat att köra audio ut ifrån min Express och in i Libratonen och då funkar det utan problem.
Enligt Libratone så kan audio-drops bero på flera olika orsaker, bland annat hög nätverkstrafik. Jag har också lyckats återskapa problemet genom att ladda om websidor på min MBP samtidigt som jag kör Spotify ut till Libratonen via Airplay.
När jag kollar wifi-statusen så har jag bra täckning på övervåningen och min MBP är en retina 16gb 512SSD, så det känns inte som om det borde vara nått problem.
Någon som har haft liknande problem? Kan det vara nått program som jag har som bryter kopplingen?
Går detta att se i några loggar?
- Jonah