Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Innehåll försvann i dropbox

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Panik just nu. Packade ett stort magasinjobb i går och la över allt i dropboxen. Idag när jag sitter på annan ort och dator så skulle jag ta jobbet och arbeta vidare. Öppnade dropboxappen och drog över filerna till lokal mapp. I den lokala mappen finns nu bara en mapp som heter dropbox trots att jag tog ner innehållet i dropboxmappen. Filerna försvann också från dropboxmappen. Var tusan är dom??? Snälla hjälp mottages tacksamt.

Testa att logga in på Dropbox på nätet o kolla där istället. Om filen var väldigt stor så kan det ta viss tid att synka Dropbox med appen.

Ursprungligen av Mymac4ever:

Testa att logga in på Dropbox på nätet o kolla där istället. Om filen var väldigt stor så kan det ta viss tid att synka Dropbox med appen.

kollade på nätet också, tyvärr borta där med. Filen var 985 MB och syns fortfarande inte=/
Har pratat med en på kontoret så han lägger upp det igen strax, sen får vi se vad som händer.

Slå på "show deleted files" på dropbox-hemsidan och se om du inte hittar den där. Du har 30 dagar på dig.

Det går då bra att återställa filen/mappen, och tack vare en osynlig cache-fil på datorn brukar återställningen bli blixtsnabb utan behov att tanka ner innehållet på nytt. (Detta är anledningen till att det ibland kan ta tid för ens Dropbox-konto får tillbaka utrymmet för de filer man raderat).

Ursprungligen av johan_tanying:

Slå på "show deleted files" på dropbox-hemsidan och se om du inte hittar den där. Du har 30 dagar på dig.

Det går då bra att återställa filen/mappen, och tack vare en osynlig cache-fil på datorn brukar återställningen bli blixtsnabb utan behov att tanka ner innehållet på nytt. (Detta är anledningen till att det ibland kan ta tid för ens Dropbox-konto får tillbaka utrymmet för de filer man raderat).

Tack, där låg dom och är nu återställda, om än lite sent;) Men vad hände igentligen? Om jag drar en mapp från min dropbox till en plats på hårddisken så borde den väl hamna där?. Har sökt i spotlight och den finns ta mig tusan inte. Märkligt

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-03-28 07:34

En Dropbox behandlas inte som en separat enhet vilket skulle betyda en kopiering, utan som en mapp på den lokala enheten. Då blir det en flytt. Kolla i hjälp/dokumentation för Dropbox, det bör stå något där om beteendet.

Ursprungligen av frazze:

En Dropbox behandlas inte som en separat enhet vilket skulle betyda en kopiering, utan som en mapp på den lokala enheten. Då blir det en flytt. Kolla i hjälp/dokumentation för Dropbox, det bör stå något där om beteendet.

Jo det är jag med på...nu;) men när jag drar mappen till min lokala så borde den ju hamna där och inte försvinna. Den finns ju ingenstans på min lokala disk, ej heller i papperskorgen.

Mappen var kanske inte färdigsynkad när du försökte dra den till lokala mapp? Dvs filerna hade inte hämtats ner från molnet till din lokala dropbox-mapp ännu?

• Medlem
  • Trondheim
  • 2014-03-28 13:09
Ursprungligen av johan_tanying:

Mappen var kanske inte färdigsynkad när du försökte dra den till lokala mapp? Dvs filerna hade inte hämtats ner från molnet till din lokala dropbox-mapp ännu?

Precis vad jag tänkte föreslå som förklaring.

1
Bevaka tråden