Finns det någon på forumet som innehar en sådan som de skulle kunna tänka sig att dela med sig av?
Jag har en eMac 700 (Powermac 4,4) stående i ett hörn och tänkte att dess installationsskiva kanske fungerar för dig utifrån vad @johan_tanying skriver. Tyvärr visade det sig att den första av de två software restore-skivorna (den som innehåller MacOS9) är skadad och oläsbar.
Jag prövade även med en generell 9.2.1-skiva. Den börjar boota ok, laddar några tillägg men sedan blir skärmen svart och man får tvångsavstänga datorn.
Tack för den länken! Där fanns ju lite historiska guldkorn. Tyvärr fungerade inte nedladdningslänken till 9.2.2 för eMac längre.
Däremot finns full samling med skivor för iMac G4 15", se under rubriken "iMac G4 Flat Panel 15-inch CD-ROMs". I det länkade filarkivet valde jag Single Disk Images > Mac OS 9.2.2.iso.sit. Den gick att packa upp och bränna till en bootbar CD-skiva och installerade sedan problemfritt 9.2.2 till eMacen. Så den borde ju definitivt fungera till din iMac som den är gjord för! Men det blir MacOS på engelska.