Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Wifi: "anslutningen nådde en maxtidgräns"

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2014-04-10 12:59

Hej Mac-användare,

Över natten till idag hände något med wifi funktionen på min macbook. Jag hittar fortfarande många nätverk att ansluta till, mitt inkluderat. När jag försöker Ansluta till mitt egna så måste jag för det första skriva in lösenordet igen, vilket jag inte har behövt göra på ett år. När det sen har tuggat och anslutit ett tag så kommer det upp- "anslutningen nådde en maxtidgräns."
Jag felsökte det i macbooken, kom upp att jag skulle flytta mig närmare routern. Det gjorde jag, inom en meter. Då kommer jag åt anslutningen OCH internet. Flyttar jag mig utanför en meter så bryts det.
Jag har ändå full signalstyrka på wifit vart jag än är i lägenheten.

Sitter nu på en iMac fem meter från routern och det fungerar.(Märker lite sackigare internet än förut. om det är psykologisk vet jag inte.) Min iphone fungerar också på wifit, samt Xboxet.

Vad är det för jävla trams?
hoppas jag kan få lite hjälp, då jag är en analfabet på datorer.

Mvh PJ!!

Senast redigerat 2014-04-15 15:26
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-04-10 13:43

Problem med räckvidden på din MacBook? Kolla in anslutningen mellan antennen och airport-kortet inne i datorn.

Börja med att starta om ALL utrustning om du nu inte redan gjort det!

  • Medlem
  • 2014-04-10 15:13
Ursprungligen av frazze:

Problem med räckvidden på din MacBook? Kolla in anslutningen mellan antennen och airport-kortet inne i datorn.

Ursprungligen av Micke W:

Börja med att starta om ALL utrustning om du nu inte redan gjort det!

Frazze. Ja det är ju möjligt. Hur? Är det en fysisk öppning utav datorn du menar? Säger ju att jag är kass.

Micke w. Ja jag låter det koka en stund.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-04-11 10:45
Ursprungligen av pejay:

Frazze. Ja det är ju möjligt. Hur? Är det en fysisk öppning utav datorn du menar? Säger ju att jag är kass.

Du säger inte exakt vilken MacBook-modell som du har, men jag vill minnas att jag har sett en liten sladd när jag plockade bort bottenplatten på en MacBook Air Rev A. Och troligen också en MacBook Polykarbonat-plast, men här är jag lite mindre säker. Hur som helst - gå in på ifixit.com och leta reda på en guide för din modell.

1
Bevaka tråden